Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:59:06 GMT

شاخص بورس تا زمان برگزاري مجامع مثبت است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۷۰۴

شاخص بورس تا زمان برگزاري مجامع مثبت است

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- يک کارشناس بازار سرمايه روند معاملات در بورس را تا زمان برگزاري مجامع، متعادل و مثبت پيش بيني کرد و افزود: بيشتر شرکت ها براي دوران برگزاري مجامع، سود خوبي را براي سهامداران در نظر گرفته اند.

«کوروش شمس» روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به وضعيت معاملات در بازار امروز اشاره و بيان کرد: بازار در اوايل معاملات خود تحت تاثير عرضه هاي ديروز، کم رمق آغاز به کار کرد اما از اواسط معاملات، بازار تا حدودي قوي تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به اطلاعاتي که برخي از صنايع بر روي سايت کدال منتشر کردند، تاکيد کرد و گفت: بسياري از فعالان بازار معتقدند که اين صنايع به دليل چشم انداز مثبتي که ايجاد کردند سود خوبي را با خود براي سهامداران به همراه دارند و به عنوان صنايع برتر براي سرمايه گذاري محسوب مي شوند.
اين کارشناس بازار سرمايه افزود: پيش بيني دقيق شاخص بورس و روند معاملات آن سخت است اما به نظر مي رسد مسير آن صعودي خواهد بود.
شمس معتقد است که اگر در بازار شاهد اتفاقات سياسي خاصي نباشيم اين بازار گزينه مناسبي براي سرمايه گذاري خواهد بود.
وي سرمايه گذاري در بازار سرمايه را با ديگر بازارها مورد مقايسه قرار داد و گفت: با توجه به شرايط سياسي و اقتصادي موجود در کشور، نمي توان به بازار طلا و ارز به عنوان بازاري مناسب براي سرمايه گذاري نگاه کرد زيرا اين بازارها ممکن است تنها قادر به حفظ ارزش پول سرمايه گذار باشند.
اين کارشناس بازار سرمايه خاطرنشان کرد: در صورتي که بخواهيم بازار سرمايه را با بازار مسکن و سود سپرده بانکي مقايسه کنيم بايد گفت که بازار سهام مناسب تر از اين بازارها براي سرمايه گذاري است.
شمس به موانع پيش رو در معاملات بازار سرمايه اشاره و بيان کرد: وجود بحث هاي سياسي در بازار، ابهام در نرخ ارز، نوسان موجود در بازار ارز، بحث هاي مربوط به تجديد ارزيابي دارايي شرکت ها و نيز عدم تصويب موارد قانوني آن از جمله موانعي است که روند معاملات بازار سرمايه را با برخي از چالش ها همراه کرده است.
اقتصام** 9206**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار