Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری 261 زن و مرد در رابطه با جرایم مربوط به میراث فرهنگی این استان طی دو سال اخیر خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ هادی طاهری در نشست با خبرنگاران، افزود: ۲۵۶ مرد و ۵ زن طی دو سال گذشته در رابطه با جرایم تجاوز به میراث فرهنگی با تخلفاتی مانند قاچاق و حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ضبط حدود ۴۰ دستگاه فلزیاب توسط یگان حفاظت داشتیم، اظهارکرد: همچنین ۶۴ مورد گزارش مردمی در راستای حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق عتیقه دریافت شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چندین پرونده قضائی نیز در راستای مقابله با تخلفات و تجاوز به میراث فرهنگی تشکیل شد.

طاهری با اشاره به کشف ۱۲۱۵ شیء با نام تاریخی طی دو سال گذشته، تصریح کرد: در همین راستا با اقدامات کارشناسی شده اصالت ۱۱۱ شیء تأیید شد و ۱۱۰۴ مورد از اشیا تقلبی بود.

وی ادامه داد: همچنین در ابتدای فروردین ماه سال جاری دستگیری باند ۱۲نفره حفاری غیر مجاز در بین منطقه باشت و چرام طی عملیاتی انجام شد .

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این افراد دو قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه اسلحه کمری و یک قبضه اسلحه پرون کشف و ضبط شد .

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نیروی پایور و وظیفه، پوشش میراث فرهنگی استان در قالب یگان حفاظت را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حفاری غیرمجاز ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان

 سرهنگ  احمد آذر کیش  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سراوان در راستای مطالبات مردمی و ارتقاء میزان امنیت اجتماعی جامعه در قالب اکیپ‌های پیش بینی شده اقدام به پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز این شهرستان کردند.

 وی افزود: پلیس سراوان با بکارگیری تمام توان و تجهیزات موجود در یک هفته گذشته موفق به دستگیری ۱۷ نفر سارق، دستگیری و جمع آوری ۳۶ نفر خرده فروش و ۷۶ نفر معتاد متجاهر، ۸۲ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز، کشف ۲ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۸۶ دستگاه خودرو و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش و فاقد پلاک را در راستای افزایش امنیت عمومی توقیف و همچنین ۵ نفر قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند که در این طرح منجر به کشف ۲ کیلو ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر و یک قبضه سلاح جنگی گرینوف با ۲ جعبه نوار و ۴ تیغه خشاب و ۴۹۷ عدد فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح کلاش به همراه مهمات مربوطه همچنین یک قبضه سلاح شکاری از دیگر اقدامات اجرایی این طرح بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • مصوبات جلسه علنی یکشنبه مجلس
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته