Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@23:55:41 GMT

پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۸۰۹

به گزارش فارس، فرزاد جلیلیان در نشست تخصصی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی افزود: این پیش‌نویس برای بررسی در دستور کار کمیته اصلی در شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت.

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر ترویج فرهنگ گفت‌وگو در کشور با توجه به تخصصی و پیچیده شده موضوعات در جوامع انسانی گفت: حوزه جرایم و آسیب های اجتماعی هم از حوزه‌هایی است که مدیران را مجاب می‌سازد تا با استفاده از اتاق‌های فکر به عنوان ابزار مدیریتی با بهره‌گیری از تفکر جمعی، ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، بتوانند راهبردهای پیش‌رو را ترسیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین منظور چهار کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم نوپدید و آسیب‌های مجازی، دعاوی و اختلافات، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فساد مالی در دستور کار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضائیه قرار گرفت تا مدیران این معاونت از دستاوردهای این کمیته‌ها بهره لازم را ببرند.

جلیلیان اظهار کرد: این جلسات در سال گذشته نتایج مثبتی به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به تهیه پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی اشاره کرد؛ این پیش‌نویس سند از سوی این معاونت تهیه و تنظیم شده و مورد پذیرش شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفت.

محسنی تبریزی رئیس کمیته تخصصی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی هم در این نشست با در دستورکار قرار دادن موضوع شناسایی حوزه­‌های اولویتی سبک زندگی بر اساس شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود و اثرات آن برکنترل و کاهش آسیب­‌های اجتماعی عنوان داشت که  سبک زندگی سالم و محافظت شده در مقابل سبک زندگی ناسالم و خطرآفرین قرار دارد که در سبک زندگی معطوف به سلامت شاهد حضور عوامل محافظت‌کننده مانند عزت نفس، خانواده‌گرایی، اخلاق گرایی، حمایت اجتماعی هستیم و نقیض این،  سبک زندگی پرخطر می‌شود.  

وی ادامه داد: جامعه‌­شناسان سبک زندگی ناسالم را در ارتباط با رفتارهای پرخطر می­‌بینند خصوصا مصرف دخانیات، مصرف الکل و مواد مخدر رفتارهای پرخطر، کم تحرکی و حتی رفتارهای مربوط به بدخوری و پرخوری، خودکشی، وندالیسم و... اینها همه محصول شیوه‌­های غلط زندگی است و از نظر جامعه‌­شناسان احتمال بروز رفتارهای پرخطر در سبک زندگی سالم و محافظت‌کننده  بسیار کم است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید

دریافت 518 KB

به گزارش همشهری آنلاین تصاویر این رنگین کمان از زوایا و مکان‌های مختلف شهر اصفهان به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد خبر 840825 برچسب‌ها خبر مهم میدان نقش جهان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید