Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@22:53:49 GMT

پیشنهاد تغییر نام وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت!

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۸۱۰

به گزارش فارس، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: ای کاش شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات بود.

وی گفت:‌ شبکه ملی اطلاعات ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته است و تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت و ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه بخش خصوصی برای آن تأمین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گره‌ای که در شبکه ملی اطلاعات داریم این است که با دانش یکپارچه به این شبکه نگاه نکرده‌ایم؛ وزارت ارتباطات می‌گوید زنجیره را کامل کرده‌ام، اما تکلیف خدمات چه می‌شود؟

وی گفت:‌ ۴-۵ سال پیش پیشنهاد دادم وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت تغییر نام بدهد که هلندی‌ها این کار را در سال ۱۹۹۴ انجام دادند .

به گفته عاملی، در حال حاضر دو نظام حکمرانی اینترنت ایجاد شده است؛ یکی نظام آیکن و دیگر نظام چین که ۶۹ کشور در راه ابریشم چین قرار دارند و چین در حال فراهم کردن زیرساخت‌های آن است.

وی افزود: IP چین با IP ایکن متفاوت خواهد بود و IP ورژن ۶ که در دنیا گسترده زیادی از IPها را فراهم کرده در آینده از سکه می‌افتد. به این ترتیب در حالی که کسی فکر نمی‌کرد اینترنت دومی وجود داشته باشد، اما این امکان در حال شکل‌گیری است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که اگر امکان اینترنت ۲ وجود دارد، چرا امکان اینترنت ۳ وجود ندارد؟ گفت: چینی‌ها اکنون میزان استفاده از گوگل را به یک درصد رسانده‌اند؛ این طرح‌ها نشان می‌دهد، امکان ایجاد اینترنت‌های دیگر نیز وجود دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان در میامی ضمن بیان اینکه توسعه شبکه ملی ارتباطات و بهره‌مندی روستا‌ها از اینترنت پر سرعت راهی برای خارج شدن روستا‌ها از بن بست‌های اقتصادی است، ابراز داشت: با اتصال به شبکه اینترنت کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت و اقتصاد آنها شکوفا خواهد شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان اینکه در تلاش برای اتصال روستا‌ها به شبکه ملی ارتباطات هستیم، گفت: بیش از هفت هزار روستای کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند.

وی ضمن بیان اینکه به دلایل فوق اتصال روستا‌ها به شبکه اینترنت مورد پیگیری جدی این وزارت خانه است، افزود: در برخی روستا‌ها با نبود زیر ساخت‌های نظیر برق مواجه هستیم که این قدری کار را دچار چالش می‌کند.

زارع پور ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی بتوانیم تعداد بیشتری روستا را به این شبکه متصل کنیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال می‌بایست زیر ساخت‌های لازم نیز فراهم شود تا مردم بدون محدودیت بتوانند در جهش تولید مشارکت کنند.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی