Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:11:08 GMT

40 هزار اصله نهال بين باغداران قزويني توزيع شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۸۴۱

40 هزار اصله نهال بين باغداران قزويني توزيع شد

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مديرعامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين گفت: 40 هزار اصله نهال امسال با هدف حفظ، صيانت و احياي باغستان سنتي اين شهر بين باغداران توزيع شده است.

حميد رحماني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه اين نهال ها مثمر و شامل پسته، بدام، انگور و عناب بودند که به شکل رايگان توزيع شدند، افزود: سازمان باغستان شهرداري قزوين سال گذشته 40 هزار اصله نهال بين باغداران توزيع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، براي توزيع نهال رايگان در باغستان سنتي قزوين يک ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه صرف شده است.
رحماني اضافه کرد: آثار مثبت توزيع نهال هاي رايگان در باغ هايي که مخازن آب در آنها تعبيه شده بيش از ساير مناطق به چشم مي خورد.
مديرعامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين با اشاره به اينکه براي جلوگيري از خسارت به باغات جمعيت سنجاب هاي موجود در باغستان بايد کنترل شوند،افزود: براي انجام اين کار نيازمند اعتبار هستيم و در اين راستا سال گذشته مکاتباتي با مديريت بحران استان انجام و ميزان برآورد هزينه براي انجام اين کار که چهار ميليارد ريال بود نيز به دستگاه مربوطه اعلام شد.
رحماني يادآور شد: براساس مطالعات صورت گرفته عمليات زنده گيري و سپس استفاده از پرندگان شکاري از جمله راهکارهاي مبارزه با سنجاب ها در باغستان سنتي قزوين است.
شهر قزوين در گذشته داراي چهار هزار و 500 هکتار باغ سنتي بوده که متاسفانه براثر بي توجهي و سودجويي برخي افراد فرصت طلب امروز تنها 2 هزار و 500 هکتار از آن باقي مانده است.
8054*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان