Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فروشنده سلاح و تجهیزات جاسوسی به ۸ کشور ناقض حقوق بشر است که نام امارات متحده عربی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، سازمان عفو بین‌الملل اطلاعات جدیدی درباره دخالت رژیم صهیونیستی در معاملات فروش سلاح و تجهیزات جاسوسی به کشورها و رژیم های خودکامه در جهان که آنها را برای قتل و تعقیب و آزار و شکنجه به کار می‌گیرند منتشر کرد، نام امارات متحده عربی نیز در لیست خریداران این تجهیزات مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان عفو بین‌الملل رژیم صهیونیستی را به صادرات سلاح به کشورهایی که حقوق بشررا به شکل روشمند نقض می‌کنند، متهم کرده است. روزنامه هآرتص که بیشتر گزارش‌های عفو عمومی را منتشر می‌کند با عنوان تصویر وحشتناک اعلام کرد که رویدادهای ماه‌های اخیر مانند تبادل آتش با غزه و انتخابات کنست و تنش میان ایالات متحده و ایران موجب اختلال در این چشم انداز شده و وقتی برای پرداختن به جریان صادرات سلاح و تجهیزات جاسوسی توسط رژیم اشغالگر به کشورهایی که محکوم به رژیم تاریک هستند باقی نمی گذارد.

هآرتص تاکید می کند که محتوای گزارش جدید عفو بین الملل باید به این مسئله مهم اختصاص پیدا کند که تصویر وحشتناکی از اوضاع کنونی منعکس می کند و هشدار می دهد که این امر می تواند با پیشرفت وسیع سیستم دیجیتال و بهره برداری سازمان های سرکوب و استکبار تشدید شود.

هآرتص اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسوول رسمی تجارت سلاح است، هرچند که این کار اغلب توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

هآرتص به اطلاعاتی اشاره کرد که مربوط به 8 کشور خریدار تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی در سال های اخیر است. سازمان عفو بین الملل در گزارش خود باعنوان " بدون نظارت – سلاح در دست قاتلان" اعلام کرد که سلاح های رژیم صهیونیستی گاهی پس از یک سری معاملات ثانویه به مقصد می‌رسد و به این ترتیب نظارت بین‌المللی و حتی شروطی که خود رژیم صهیونیستی وضع کرده را دور می زند.

گزارش سازمان عفو عمومی دلیلی محکم و عینی است بر صادرات سلاح توسط رژیم صهیونیستی به 8 کشوری که حقوق بشر را به شکلی روشمند نقض می کنند. سودان جنوبی، میانمار، فیلیپین، کامرون، آذربایجان، سریلانکا، مکزیک و امارات متحده عربی 8 کشوری هستند که به دستگاه جاسوسی و سیستم‌های ردیابی «بیگاسوس» رژیم صهیونیستی مجهز شده اند.

سازمان عفو عمومی اشاره می‌کند که این اطلاعات بر اساس گزارش های سازمان حقوق بشر است اما به اطلاعات وزارت امنیت رژیم صهیونیستی اعتماد نمی کند؛ چرا که شفافیت سازی و توجه سازمان عفو عمومی به این اطلاعات را رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عفو بین الملل تل آویو فروش سلاح رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.
کانال عصر ایران در تلگرام

وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم‌ شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزارهایی دارد اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آن‌هایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران