Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@21:16:16 GMT

درآمد چشمگیر صدا و سیما تنها از تبلیغات یک سریال

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۹۹۱

درآمد چشمگیر صدا و سیما تنها از تبلیغات یک سریال

صداوسیما این روز‌ها انحصار تبلیغات را در فضای رسانه‌ای کشور به دست گرفته و بر حجم تبلیغاتِ عمدتاً تکراری خود افزوده است. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که در حالی که بسیاری از رسانه‌های کاغذی کشور، نظیر مجلات و روزنامه‌ها، به دلیل گرانی کاغذ و کاهش تعداد آگهی‌های خود تحت فشار شدید هستند، صداوسیما از محل تبلیغات، پول کلانی به جیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر، سریال «برادر جان» که برای پخش در ماه رمضان آماده شده و از شبکه سه سیما پخش می‌شود، گران‌ترین تعرفه تبلیغاتی را در میان برنامه‌های صداوسیما دارد. این سریال، به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی توانسته بیشترین مخاطب را در میان سریال‌های ماه رمضان امسال به خود اختصاص دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعرفه پخش هر ثانیه آگهی پیش از نمایش سریال «برادر جان» و در بین آن، بین پنج میلیون و ۲۹۶ هزار تومان تا شش میلیون و ۱۶۳ هزار تومان است. این اعداد صرفاً هزینه پخش هر ثانیه تبلیغات پیش و بین نمایشِ این سریال هستند و طبیعتاً شرکت‌هایی که محصولات خود را تبلیغ می‌کنند باید هزینه‌های دیگری نظیر هزینه ساخت تیزر را هم بپردازند. باید تأکید که این هزینه نجومی، بابت پخش هر ثانیه پیام بازرگانی اخذ می‌شود و حداقل زمان احتسابی برای محاسبه هزینه پخش هر آگهی نیز ۱۵ ثانیه است.

کانون تبلیغاتی تک‌برگ سبز که مجری تبلیغات صداوسیماست، مبلغ این تعرفه‌ها را در وب‌سایت خود نمایش داده است. شرکت‌های تولیدی باید برای هر ثانیه تبلیغ، پیش یا بینِ سریال «برادر جان» پنج میلیون و ۲۹۶ هزار تومان تومان پرداخت کنند و شرکت‌های خدماتی نیز ملزم به پرداخت شش میلیون و ۱۶۳ هزار تومان برای هر ثانیه آگهی تبلیغاتی هستند. در نرخ‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، تخفیف‌های کلی که سازمان صداوسیما عملاً برای شرکت‌های ایرانی در نظر می‌گیرد، لحاظ شده و شرکت‌ها باید عمدتاً مطابق این نرخ‌ها، هزینه تبلیغات را پرداخت کنند.

محاسبات نشان می‌دهد که شبکه سه در مجموع، هر شب پیش از پخش سریال «برادر جان» و در بین آن، حدود ۱۷ دقیقه آگهی بازرگانی پخش می‌کند. یازده دقیقه از این تبلیغات، پیش از شروع سریال، و شش دقیقه آن، بین سریال پخش می‌شود. با این محاسبات، هزار و ۲۰ ثانیه تبلیغات به‌واسطه پخش سریال «برادر جان»، هر شب از شبکه سه پخش می‌شود. بازپخش هر قسمت سریال «برادر جان» نیز در ساعات ۱۰ صبح و ۱۶ و ۳۰ دقیقه هر روز صورت می‌گیرد که، چون آگهی‌های بازرگانی آن، تعرفه کمتری نسبت به پخش اصلی این سریال دارد، ما آن را کلاً محاسبه نکرده‌ایم و لذا به دلیل محاسبه نکردن تبلیغات بازپخش این سریال، برآورد ما یک برآورد حداقلی است.

اگر میانگین تعرفه آگهی‌های تبلیغاتی برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی را درنظر بگیریم به عدد پنج میلیون و ۷۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر ثانیه تبلیغ در سریال «برادر جان» می‌رسیم. هر شب ۱۰۲۰ ثانیه تبلیغ به واسطه این سریال پخش می‌شود. پس صداوسیما هر شب، پنج میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان از محل آگهی‌های سریال «برادر جان» درآمد دارد. در ۳۰ قسمت این سریال که در ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، درآمد صداوسیما از این محل به ۱۷۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. این درآمد نجومی تنها از محل پخش ۳۰ قسمت سریال «برادر جان» در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه هر شب به‌دست می‌آید و صداوسیما از محل بازپخش این سریال، درآمد‌های تبلیغاتی بیشتری نیز به جیب می‌زند!   منبع: مردم سالاری آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صدا و سیما تبلیغات سریال سریال برادر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی

با توجه به تصمیم دولت آلمان برای منقضی کردن طرح کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده بر تحویل گاز که با توجه به افزایش قیمت‌ها در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین اعمال شده بود، مصرف کنندگان آلمانی باید خود را برای افزایش قیمت‌ها آماده کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوکوس آلمان در مطلبی نوشت: در نتیجه جهش قیمت پس از جنگ روسیه به اوکراین، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اکتبر 2022 بر تحویل گاز در آلمان اعمال شده است که در پایان مارس به پایان می رسد. مصرف کنندگان حالا تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: به این ترتیب مصرف کنندگان باید از آوریل خود را برای افزایش قیمت گاز آماده کنند. طرح کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده در پایان ماه مارس منقضی می شود. تورستن استورک، کارشناس انرژی در پورتال مقایسه Verivox گفت: نرخ کامل مالیات بر ارزش افزوده به طور ناگهانی قیمت گاز را 11 درصد افزایش می دهد. استفان سوتنر، مدیر عامل انرژی در پورتال مقایسه Check24، همچنین گفت که افزایش مالیات بر ارزش افزوده از هفت به 19 درصد، هزینه های انرژی را برای مصرف کنندگان از آوریل به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

به منظور کاهش قیمت های بالای انرژی در نتیجه جنگ روسیه به اوکراین، سیاستمداران و مقامات آلمانی تصمیم گرفتند مالیات بر ارزش افزوده تحویل گاز طبیعی و گرمایش منطقه ای را کاهش دهند. از اکتبر 2022، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 7 درصد کاهش یافت. کریستین لیندنر، وزیر دارایی فرانسه این کاهش مالیات را در آن زمان این گونه توضیح داد که قیمت گاز همچنان در حال افزایش است و دولت نباید از این واقعیت که زندگی برای مردم گران‌تر می‌شود سود ببرد.

این اقدام از ابتدا تا تاریخ 31 مارس 2024 محدود شد. بعد از آن یک قانون رشد تصویب شده توسط پارلمان آلمان تصریح کرد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده باید در پایان فوریه منقضی شود - زیرا "اوج قیمت های مرتبط با بحران" در بازارهای گاز اکنون کاهش یافته است. پس از یک فرایند میانجیگری بین بوندستاگ و بوندسرات در مورد این قانون، تصمیم گرفته شد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده تا پایان ماه مارس منقضی نشود.

کرستین آندره، مدیر کل انجمن فدرال صنعت انرژی و آب، در این باره گفت: "کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده گاز و گرما ابزار مهمی در طول بحران انرژی برای تسکین مصرف کنندگان بود." در نتیجه، یک خانوار به طور متوسط برای مثال با مصرف سالانه 20000 کیلووات ساعت گاز منجر به صرفه جویی در حدود 550 یورو می شد.

سخنگوی وزارت اقتصاد فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است که وضعیت متشنج در بازارهای انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هزینه های انرژی، هم از نظر برق و هم از نظر گاز، به میزان قابل توجهی کمتر از زمان های اوج مصرف در سال اول جنگ روسیه علیه اوکراین کاهش یافته است. قیمت‌های خانوارهای خصوصی که در نیمه دوم سال 2023 قرارداد جدیدی برای برق یا گاز منعقد کرده‌اند هم کمتر از نیمه دوم سال 2021 است.

اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل ۲ برادر در قبرستان شرف آباد یاسوج
  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • یاقوت البرز؛ محور تبلیغات تلویزیونی در ایام نوروز
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»