Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@05:10:20 GMT

ثبات نرخ مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۱۳۲

ثبات نرخ مرغ در بازار

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان با تلورانس ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی در بازار در نوسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهار آیین عدم دسترسی عادلانه مرغداران گوشتی به آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: بر خلاف ماده ۵ قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مرغداران قرار نمی‌دهد که در نهایت این امر افزایش جوجه ریزی و زیان مرغداران را به همراه داشته است.

این مقام مسئول نیاز ماهانه کشور به جوجه ریزی را ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: این در حالی است که میزان جوجه ریزی به سبب عدم انتشار اطلاعات از سوی وزارت جهاد کشاورزی در ماه‌های قبل به ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون قطعه رسیده که در نهایت این امر به سبب ازدیاد عرضه به زیان مرغداران تمام شده است.

وی از کاهش میزان جوجه ریزی خبر داد و گفت: اگرچه آمار و اطلاعاتی دقیقی از میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری در دسترس نیست، اما برآورد می‌شود که میزان جوجه ریزی به مدار منطقی ماهانه ۱۰۰ میلیون قطعه بازگشته است.

چهار آیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که روند صعودی قیمت مرغ از ۲۰ روز آینده در بازار آغاز شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از کارگروه ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر نرخ مصوب مرغ را اعلام کند تا انگیزه مرغداران برای استمرار تولید افزایش یابد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۷۵۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار مرغ و گوشت قیمت تخم مرغ مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: رکورد جوجه‌ریزی فروردین ماه در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید محمدرضا سیدحسینی در نشست عصر امروز قرارگاه مرکزی امنیت غذایی، اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان از ابتدای فروردین تاکنون یک میلیون و ۷۹۹ هزار قطعه بوده که این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: با این میزان جوجه‌ریزی ۳ هزار و ۶۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲,۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید هستند.

کد خبر 745578

دیگر خبرها

  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد