Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@13:13:53 GMT

سقف اجاره بهای مسکن به‌زودی تعیین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۱۴۱

به گزارش اکوفارس، سید مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن اعلام اینکه افزایش اجاره‌بها، ضابطه‌مند می‌شود، گفت: «کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن» در وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرده و هدف آن حمایت از مستأجران با ابزار مالیاتی است.

وی در این رابطه افزود: در تلاش هستیم سقف افزایش اجاره‌بها را برای سال جاری اعلام کنیم و با مصوبه دولت یا مجلس آن را اجرایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازوکار قانونی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولت و مجلس تعیین خواهد شد.

حسینی همچنین اظهار کرد: بخش اصلی برنامه دولت، برای حمایت از دهک‌های یک تا هفت است و معتقدیم این بخش از جامعه بدون حمایت دولت امکان خانه‌دار شدن ندارند.

وی در انتها یادآور شد: توجه به آموزه‌های اخلاقی همچون زکات و تشویق سرمایه‌گذاران به عرضه بخشی از مسکن ساخته شده خود با قیمت پایین‌تر به اقشار کم‌درآمد، از جمله برنامه‌های اجرایی است که در دستور کار قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد، تاکید کرد: این سایت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سایت در شهر سمنان به مساحت دو و نیم هکتار برای ۱۱ هزار واحد مسکونی محسوب می‌شود.

وی افزود: این سایت در قالب طرح قطعات مسکونی که در این سایت با تراکم مصوب به واجدین شرایط به صورت خودساز واگذار می‌شود

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند بعد از واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی نسبت به اخذ پروانه از شهرداری و تسهیلات بانکی از بانک مربوطه، ساخت و ساز خود را شروع خواهند کرد.

حمیدی افزود: واگذاری اراضی در این سایت مشابه سایت شهرک روزیه و به صورت خودساز خواهد بود.

به گزارش مهر، امروز استان سمنان میزبان هیأت دولت و رئیس جمهور است.

کد خبر 6081988

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟