Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد - ايرنا -معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري از پرداخت دو هزار و 210 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزاي روستايي و عشايري اين استان به متقاضيان خبر داد.

به گزارش ايرنا، الله کرم نصيري روز يکشنبه در نشست کميته هاي فني و نظارت تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري در استانداري چهارمحال و بختياري افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزايي روستايي و عشايري استان 4هزار و 660ميليارد ريال است که از اين ميزان تاکنون 4هزار و 30ميليارد ريال به چهارمحال و بختياري تخصيص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، از اين ميزان تاکنون دو هزار و 589ميليارد ريال طرح اشتغال روستايي و عشايري براي پرداخت تسهيلات به متقاضيان از سوي بانک هاي عامل انعقاد قرار شده است.
وي يادآور شد: انعقاد قرار داد بين بانک ها به منزله پرداخت حتمي تسهيلات اشتغالزا به طرحهاي روستايي و عشايري است.
نصيري اظهار داشت :از مجموع اعتبارات نيز دو هزار و 580ميليارد ريال تسهيلات در کميته فني طرحهاي اشتغالزاي روستايي و عشايري به تصويب رسيده است و يک هزار و 200ميليارد ريال نيز از سوي دستگاه هاي حمايتي مانند کميته امداد امام راحل و بهزيستي بايد جذب شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري ، کاهش بسيار شديد انحراف از تخصيص تسهيلات در طرح را در اين استان يادآور شد و گفت : با نظارت کامل تسهيلات اختصاص يافته به طرحهاي اشتغالزا روستايي و عشايري در محل همان طرحها هزينه و سرمايه گذاري شده است.
نصيري گفت: تسهيلات پرداختي نبايد به هيچ عنوان از مسير انتخاب شده انحراف داشته باشد و در اين زمينه کميته نظارت 70درصد از طرحها را بررسي کرده است که انحراف از سرمايه گذاري در ايجاد اشتغال در اين طرحها انگشت شماره بوده است.
وي گفت : تلاش مي شود با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي مرتبط و بانک هاي عامل همين تعداد انگشت شمار انحراف طرحها رفع شود و اگر تسهيلاتي به جاي اشتغال در زمينه ديگري سرمايه گذاري شده از طريق ضوابط قانوني بازگردانده شود.
به گفته وي، دستگاه هاي متولي اشتغال روستايي و عشايري در مقرر شد بحث تناسب سازي بيمه و اشتغال را در نظر بگيرند و تجديد نظر در اين زمينه انجام شود.
نصيري يادآور شد: کميته فني از طرحهاي سرمايه گذاران خارج از چهارمحال و بختياري که قصد سرمايه گذاري در استان را دارند ، حمايت مي کند و زمينه حضور سرمايه گذاران در طرحهاي اشتغالزاي استان فراهم شده است.
نصيري بيان داشت : نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري با توجه به تسهيلات پرداختي به متقاضيان نسبت به سالهاي گذشته کمتر شده است .
به گزارش ايرنا، در اين نشست اعضا کميته فني و کارگزار توسعه کسب و کار و اشتغال پايدار
در خصوص نظارت از طرحهاي اشتغالزاي روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري گزارشي خود را ارائه دادند.
براساس اين گزارش از مجموع به 2 هزار و 412 طرح دريافت کننده تسهيلات روستايي و عشايري از يک هزار و 837طرح بازديد ميداني صورت گرفته است که بيش از 90 درصد از اين طرحها در مسير اشتغالزايي قرار داشته اند و مابقي نيز در حال اجراي طرحهاي خود تا زمان بهره برداري هستند.
2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری

مولوی اظهار کرد: از فروردین ماه امسال پرداخت حق تأهل به کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ هرار تومان الزامی شد.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی در هزار و ۸۵۰ فروشگاه مجاز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: پارسال از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بازرسی شد که ۸۰ درصد مربوط به رعایت ایمنی در محیط کار بود.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۹ هزار بازرسی در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی کار انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری