Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:37:03 GMT

دستگیری از دیگران در همین دنیا به کمک ما می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۶۲۹

دستگیری از دیگران در همین دنیا به کمک ما می‌آید

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان رسیدن به عزت، آبرو و اعتبار همه در گرو داشتن تقوا و جنگیدن با گناهان است گفت: باور داشته باشید اگر در زندگی به کسی کمک کرده و از کسی دستگیری کردید خداوند در همین دنیا به شما کمک می‌کند. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی عصر امروز در آئین جمع‌خوانی قرآن کریم در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله شهر کرمان با اشاره به اینکه سوره یوسف تنها سوره‌ای است که در آن خداوند تنها به داستان زندگی این پیامبر بزرگوار پرداخته است اظهار داشت: در دیگر سوره‌های قرآن خداوند داستان‌هایی از زندگی چندین پیامبر و یا مسائل متفاوتی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام رئیسی: انسان باتقوا عرصه عبودیت را در مواجهه با مستکبران ترک نمی‌کندتقوا، کیمیای سعادتحجت‌الاسلام انصاریان مطرح کرد: توصیف اهل تقوا در کلام امام باقر(ع)

وی با بیان اینکه در این سوره خداوند داستان به هم پیوسته‌ای را مطرح می‌کند افزود: در آیات ابتدایی این سوره خداوند از این سوره به‌عنوان بهترین قصه‌ها یاد می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه داستان زندگی حضرت یوسف(ع) تنها یک داستان عاشقانه نیست عنوان کرد: در این سوره درس‌های تربیتی و نکات آموزنده زیادی برای همه گروه‌های سنی و هر طبقه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه درس‌های زیادی می‌توان از در این داستان استنباط کرد گفت: زمانی که حضرت یوسف را برادران به چاه انداختند حدود 10 تا 12 ساله بود و بیش از 30 سال تمامی این اتفاقات طول کشیده است.

توکلی با اشاره به اینکه از این سوره درس می‌گیریم که نباید هیچ وقت از رحمت خدا مایوس شویم بیان کرد: هر کس تقوا داشته باشد و در برابر گناه و سختی‌ها صبر کند بداند که خداوند اجر انسان‌های نیکوکار را ضایع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند پاداش تمام اعمال انسان‌ها را برای قیامت نمی‌گذارد گفت: باور داشته باشید اگر در زندگی به کسی کمک کرده و از کسی دستگیری کردید خداوند در همین دنیا به شما کمک می‌کند.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه خداوند پاداش نیکی‌ها و خوبی‌های بندگان را در همین دنیا به آنها می‌دهد افزود: رسیدن به عزت، آبرو و اعتبار همه در گرو داشتن تقوا و جنگیدن با گناهان است.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، منوچهر توسلی کیا گفت: مسابقه قرآنی با عنوان «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» ویژه سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقات در سه سطح، سطح یک حفظ ۱۰ سوره آخر جزء سی‌ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره آخر از جزء سی‌ام و سطح سه حفظ کامل جزء سی‌ام قرآن بوده و از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

معاون سوادآموزی استان همدان تأکید کرد: اطلاع رسانی لازم از طریق فضای مجازی و در بستر شاد، طراحی و ارسال پوستر مسابقات و همچنین ارسال بخشنامه به مناطق بیست گانه در موعد مقرر انجام شده است و از نفرات برتر تجلیل می شود.

دیگر خبرها

  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • بهترین داستان های دنیا
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان