Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:41:28 GMT

سرکنسول جدید جمهوری افغانستان در مشهد معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۶۳۰

سرکنسول جدید جمهوری افغانستان در مشهد معرفی شد

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، سرکنسول جدید این کشور در مشهد را معرفی کرد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در دیدار حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: ایران و افغانستان به دلیل داشتن اشتراکات فراوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای روابط بسیار صمیمی و منحصربه‌فرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجم پور بابیان اینکه ایران شریک اقتصادی اول کشور افغانستان است، افزود: اقتصاد ایران و افغانستان به یکدیگر آمیخته است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این دو کشور را از یکدیگر جدا کند. 

وی با قدردانی از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بابت پذیرایی شایسته از اتباع افغانستانی تأکید کرد: سیاست ما توسعه مناسبات با ایران است و تلاش خواهیم کرد که روابط دو کشور بیش‌ازپیش تعمیق بخشیده شود.

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند که بین دو ملت ایران و افغانستان فاصله ایجاد کنند اما اطمینان داریم که هرگز به این هدف خود نخواهند رسید.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد و برای بهره‌گیری از آن‌ها، موانع پیش روی توسعه تعاملات اقتصادی بین ایران و افغانستان برطرف خواهد شد.

استاندار کرمان: سالانه 180 میلیارد تومان به آموزش مهاجران افغانستانی اختصاص می‌یابد‌جاده‌های استان کرمان با عبور کاروان‌های اتباع افغانستانی غیرمجاز خطرآفرین شده استاکران همزمان «شکستن همزمان بیست استخوان» در ایران و افغانستان

حسن جعفری اظهار کرد: امیدواریم حضور سرکنسولگر جدید افغانستان در مشهد مقدس منشأ برکات فراوان برای دو کشور باشد. 

وی افزود: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر پایه باورهای عمیق دینی خود، اشتراکات فراوانی در حوزه‌های مختلف دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند به نقاط مشترک خدشه وارد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه به دنبال فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با کشور افغانستان هستیم، اظهار کرد: هرگونه مانعی که در مسیر توسعه مبادلات اقتصادی وجود باشد، برطرف خواهیم کرد و در مقابل آن انتظار می‌رود که دولت افغانستان هم تجارت بین دو کشور را تسهیل کند. 

وی بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند که روابط دیرینه دو کشور افغانستان و ایران را از بین ببرند بنابراین برای خنثی شدن دسیسه‌های دشمن، باید هوشیار بود و بیش‌ازپیش در جهت توسعه روابط گام برداشت.

جعفری گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های اقتصادی گسترده برای توسعه روابط اقتصادی، وضعیت موجود مورد رضایت ما نیست و خواهان افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان هستیم.

در این دیدار، جابر انصار به‌عنوان سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد معرفی شد.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از حمله سپاه به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

متن بیانیه حزب اعتدال و توسعه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند. (شعراء - ۲۲۷)

«وعده صادق»

سکوت و تسامح جانبدارانه و غیر عادلانه کشور‌های مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم نمودن جنایت تروریستی حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی، موجب شد تا نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و بازدارنده وفق ماده (۵۱) منشور ملل متحد مجموعه‌ای از حملات ترکیبی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم سفاک را عملیاتی نمایند.

درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی، انزجار افکار عمومی و فشار‌های داخلی علیه این رژیم آپارتاید موجب گردیده تا سردمداران تبهکار آن به منظور جبران شکست‌های پیاپی به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشند تا به خیال باطل خود با گسترش جنگ در منطقه و دخیل نمودن ایالات متحده آمریکا به عنوان محور استکبار و هژمونی جهانی و برخی کشور‌های امپریالیست غربی از باتلاق جنگ چندجانبه با نیرو‌های مقاومت بگریزند.

جمهوری اسلامی ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه‌ای نمی‌باشد و به سایر کشور‌ها نیز یادآوری کرد که از بین رفتن امنیت در خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

هم اکنون با توجه به اشاعه اخبار جعلی توسط رسانه‌های معاند مبنی بر بی ثمر بودن اقدامات موثر ایران، مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است.

حزب اعتدال و توسعه همگام با ملت شریف و آزاده ایران، ماجراجویی‌های جنون آمیز و پر مخاطره رژیم آپارتاید صهیونیستی که زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی تلقی می‌شود را به شدید‌ترین وجه ممکن محکوم و ضمن تقدیر واسع، حمایت قاطع از نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام نموده و تمامی ظرفیت خود را برای تقویت وحدت و انسجام ملی به کار خواهد برد.

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم
حزب اعتدال و توسعه
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

دیگر خبرها

  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از حمله سپاه به اسرائیل
  • معرفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذاالفقار شاهرود
  • پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد ١٠ شهر کشور باطل شد