Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@22:11:07 GMT

ثبت شرکت و چالش‌های اقتصادی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۷۱۶

ثبت شرکت و چالش‌های اقتصادی در سال گذشته

شاید بتوان سال ۹۷ را یکی از سال‌های پر چالش ملت ایران در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب نمود، انتخاب غیر منتظره دونالد ترامپ در انتخابات امریکا، تغییر کلی سیاست‌های خارجی این کشور، خروج ناگهانی امریکا از برجام و اعمال ترحیم‌های سیاسی و اقتصادی بر کشور عزیزمان، شرایط اقتصادی دشواری را برای مردم ایران رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانی دلار، طلا و سکه و ... موجب ایجاد موجی از نا امنی در بازار شد که خود این موضوع نیز بر شرایط بد اقتصادی دامن زد.
خصوصا در این میان با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و گرانی بی سابقه ارز‌های خارجی، اوضاع شرکت‌هایی که به صادرات و واردات و امور وابسته مشغول بودند بسیار نابسامان بود و بسیاری از شرکت‌های خارجی مجبور به قطع ارتباط با ایران شدند و به همین دلایل نه تنها شرکت جدیدی در این زمینه‌ها به ثبت نمی‌رسید بلکه شاهد پایان فعالیت بسیاری از شرکت‌های بودیم.    
اما در میان تمامی این مشکلات مردم توانای ایران دریافتند که تنها راه خروج از این مشکلات تکیه بر توسعه تولیدات داخلی و بالا بردن توان داخلی در این زمینه می‌باشد. توسعه این امر در ایران موجب تامین کالا‌های مورد نیاز داخلی و بی نیازی از بازار‌های خارجی، عدم خروج ارز از کشور و اشتغال زایی در کشور بوده است؛ بنابراین در همین سال پر تلاطم شاهد تاسیس، ثبت و یا توسعه شرکت‌هایی بودیم که با رویکرد تولید داخلی فعالیت نمودند و علاوه بر دستیابی به سود مورد نظر به رشد اقتصادی جامعه نیز کمک نمودند.

بنا براین سالی که گذشت با شعار حمایت از تولید داخلی با حمایت دولت و مردم بستر پدید آمدن و ثبت شرکت‌های تولیدی داخلی و یا توسعه شرکت‌های تولیدی موجود در زمینه‌های مختلف گردید.
بنا به اطلاعات درج شده در برخی از رسانه‌ها و نشریه‌ها، در نتیجه تکیه بر اقتصاد مقامتی در سال ۹۷ بر اساس ۳۳ شاخص و اطلاعات مالی به دست آمده ۵۰۰ شرکت برتر شناسایی و معرفی شدند. نتایج این رتبه‌بندی براساس گروه‌های صنعتی ۳۲گانه نشان می‌دهد که از نظر میزان فروش (درآمد) گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۶ درصد سهم در جایگاه اول، گروه پتروشیمی با ۱۴ درصد سهم در جایگاه دوم و گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۳ درصد سهم در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند؛ و خوشبختانه با توجه به تمامی مشکلات موجود در سطح جامعه، بر اساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی حجم فروش صدشرکت اول سال ۱۳۹۷ بر اساس اطلاعات مالی سال گذشته، ۵۶۷هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به کل فروش همین صد شرکت در سال قبل، ۲۴درصد رشد را نشان می‌دهد.      
ده شرکت اول این لیست با توجه به رتبه بندی اعلام شده عبارتند از:
- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ)
- بانک پارسیان (هلدینگ)
- شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت سایپا (هلدینگ)
- بانک صادرات ایران (هلدینگ)
- شرکت پالایش نفت بندرعباس
- شرکت فولاد مبارکه اصفهان (هلدینگ)
-شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان (هلدینگ)
-بانک کارآفرین
البته با تمامی این موارد نمی‌توان منکر تاثیرات منفی تحریم‌های سیاسی ایران بر زندگی و کسب و کار افراد جامعه بود. مسلما افراد برای راه اندازی کسب و کار‌های جدید و به ویژه ثبت شرکت در سالی که گذشت فضای اقتصادی جامعه را بسیار نا امن و بی ثبات می‌دیدند و این دلیل کاهش ثبت شرکت‌های جدید در سال گذشته بوده است، همچنین ایران با توجه به پتانسیل‌های موجود و سرمایه‌های ملی همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی از سراسر دنیا بوده است که متاسفانه به دلیل این تحریم‌ها حضور شرکت‌های خارجی نیز در ایران کاهش بسیار چشم گیری داشته است.    
در مطلبی که مطالعه فرمودید تلاش بر این بوده است تا سالی که گذشت را در یک نگاه کوتاه از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بررسی نموده و تاثیرات آن را بر ثبت شرکت‌های جدید اعلام نماییم، مسلما نگاهی کلی به تمام نکات مثبت و منفی اقتصادی و اجتماعی در سالی که گذشت می‌تواند راهنمای مناسبی برای فعالیت در سال جدید باشد، امیدواریم که ملت ایران همچنان با اتحاد و تکیه بر توان داخلی مشکلات سیاسی و اقتصادی در پیش رو را پشت سر بگذارند.
با سپاس از همراهی شما عزیزان.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ثبت شرکت فکر برتر اقتصادی جان بولتون هوشنگ امیراحمدی حسین طائب پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فارس نوشت: در تازه ترین  شایعات رسانه های ضدایرانی، این بار رسانه انگلیسی «ایندیپندیت فارسی» در مطلبی که از آن به عنوان خبر اختصاصی نام برده، مدعی شد ماجد علم الهدی فرزند آیت الله علم الهدی امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری جوانمرد است که را نابود کرده.

 

 

 

 

وی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

وی افزود: تاکنون به هیچ یک از زیر مجموعه های گردشگری این هلدینگ نرفتم و شخصا سرمایه ای برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارم.

 

 

البته شایعات پیرامون ماجد علم الهدی به این مورد محدود نمی شود، در چند سال گذشته بارها شایعه دستگیری وی در امارات به جرم قاچاق سکه یا حتی اسلحه منتشر کردند.

دیگر خبرها

  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • حضور بیش از ۱۹ هزار مسافر در شهرستان تایباد
  • انجام ۵۲ پرواز فوق‌العاده در مسیر‌های داخلی طی ۱۲ روز گذشته
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد