Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:26:43 GMT

میزان گرد و غبار در حمیدیه خوزستان به 3.8 برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۷۴۴

میزان گرد و غبار در حمیدیه خوزستان به 3.8 برابر حد مجاز رسید

اهواز - ایرنا - میزان گرد و غبار در ساعت 17 روز یکشنبه در حمیدیه 3.8 برابر حد مجاز اعلام شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گردو غبار در این ساعت در حمیدیه 574 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.
همچنین میزان گرد و غبار در این ساعت در آبادان 354، اهواز 393، بندر امام 391، رامشیر 349، ماشههر 337 بهبهان 291، رامهرمز 261، شوشتر 163 و خرمشهر 198 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حد مجاز غبار در هوا برای ذرات با اندازه 10 میکرون 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرون 35 میکروگرم بر مترمکعب است.

** گرد و غبار روز سه شنبه خوزستان منشا خارجی دارد
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار روز سه شنبه در برخی نقاط خوزستان به صورت موقتی است و منشا آن خارجی است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: پیش بینی می شود در ساعات آینده از غلظت گرد و غبار کاسته شود.
وی با بیان اینکه این گرد و غبار از مناطق شمال شرق عربستان وارد خوزستان شده افزود: شعاع دید در ماهشهر در امروز به یک هزار و 200متر کاهش یافت.
بر اساس این گزارش گرد و غبار نیمه اردیبهشت برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت به گونه ای که میزان گرد و غبار در ماهشهر به یک هزار و 89 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
پدیده گرد و غبار چندین سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان بروز کرده است.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خوزستان گرد و غبار حميديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین زنگ ظفر و حمایت دانش‌آموازن خوزستان از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ ظفر که به صورت نمادین در مدرسه شاهد فاطمیه اهواز نواخته شد بیان کرد: دانش‌آموزان خوزستان با شرکت در این مراسم به عنوان نسل‌های گام دومی از این عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام حمایت کردند.

عبدالله حبیبی گفت: باید به نسل جدید این علم و آگاهی را منتقل کرد که در برابر ظلم و زورگویی ظالمان ایستاد و سرخم نکرد.

وی اظهار کرد: کشور ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه و حامی مظلومان همواره در برابر مستکبران دنیا ایستاده و استقلال و آزادی خود را حفظ کرده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به افتخارآفرینی سپاه در برابر استکبار جهانی افزود: این رشادت‌ها و غرورآفرینی‌ها باید به دانش آموزان نسل آینده این کشور معرفی شود.

دانش‌آموزان و فرهنگیان در مدارس سراس استان با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه، از عملیات غرور آفرین" وعده صادق " اعلام حمایت کردند.

دیگر خبرها

  • سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • غیبت ۵ بازیکن گل‌گهر برابر استقلال خوزستان
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • برپایی آیین زنگ ظفر و حمایت دانش‌آموازن خوزستان از عملیات وعده صادق