Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@10:34:52 GMT

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۸۱۷

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش متوسط ۲۲ درصدی نرخ بلیت قطار‌های مسافری پس از ماه مبارک رمضان در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با اشاره به تصمیمات گرفته شده در قبال نرخ بلیت حمل‌ونقل مسافر ریلی و جاده‌ای اظهار داشت: در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، تصمیم به افزایش نرخ بلیت قطار‌های مسافری برای بعد از ماه مبارک رمضان گرفته شد که مشمول تعدیل‌های زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نرخ بلیت قطار‌های مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد و البته سعی شد در مسیر‌هایی که از تقاضای بالایی برخوردار است، متوسط افزایش قیمت رو به پایین باشد.

آدم نژاد با اشاره به نرخ بلیت اتوبوس نیز گفت: نرخ بلیت ناوگان اتوبوس ویژه (وی‌آی‌پی) آزاد است و بر اساس عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود. اما در همین رابطه افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های عادی نیز در هفته جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.

وی در خصوص مشکلات فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حوزه جاده‌ای همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش انجام می‌دهند، اما هزینه‌های نگهداری ناوگان بسیار سنگین شده و باید برای آن فکر اساسی کرد.

آدم نژاد با بیان اینکه «به دنبال راهکار‌هایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم» گفت: مساله کمبود روغن موتور ناوگان سنگین در دست پیگیری قرار دارد و مشکلات برطرف می‌شود، اما مشکل اصلی قیمت بالای این محصول است که در دست بررسی قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از روز گذشته به طور رسمی زیر نظر معاونت حمل‌ونقل فعالیت خود را شروع کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قطار افزایش قیمت بلیط وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کماکان صعودی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، با انتظارات برای محدودتر شدن عرضه روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۲۸ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش، بسته شدند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نفت خام از مسائل بخش عرضه و تداوم تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت یافته است.

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

همزمان، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه ادامه دارد. پالایشگاه کویبیشف پس از آتش سوزی که در صبح روز شنبه روی داد، مجبور شد نیمی از ظرفیت تولید خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش رویترز، والت چانسلر، استراتژیست انرژی در یادداشتی نوشت: در نشانه دیگری از محدود بودن عرضه نفت، ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکایی در هفته آینده به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالی که عرضه داخلی، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز محدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند