Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@04:13:07 GMT

بهسازي جاده بستان - چذابه به پايان رسيد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۸۶۱

بهسازي جاده بستان - چذابه به پايان رسيد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - فرماندار دشت آزادگان گفت: تعمير و بهسازي جاده بستان - چذابه و انتقال آب سيلاب از روي اين جاده در نقطه اي ديگر روز يکشنبه به پايان رسيد و جاده براي تردد خودروها باز شده است.

حميد سيلاوي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: بهسازي جاده بستان - چذابه که بر اثر سيلاب اخير در برخي نقاط دچار آسيب شده بود ظهر امروز به پايان رسيد و آب جاري بر روي اين جاده، ناشي از افزايش آب رودخانه کرخه به نقاطي ديگر هدايت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: قرار بود که پايانه مرزي چذابه روز شنبه هفته جاري بازگشايي شود که به دليل اينکه هنوز بهسازي جاده به پايان نرسيده بود بازگشايي اين پايانه انجام نگرفت.
سيلاوي با اشاره به اينکه 11 لوله براي انتقال آب از روي اين جاده به کار گرفته شده ادامه داد: بعد از ظهر امروز پنج کاميون حمل کالاهاي صادراتي از روي اين جاده عبور کرده است.
** پذيرش کاميون هاي در مرز چذابه از فردا 30 ارديبهشت
وي گفت: مرز چذابه از سوي کشور عراق هنوز باز نشده و فردا 30 ارديبهشت پذيرش کاميون هاي صادراتي از سوي ايران را پذيرفته مي شود ، اما پايانه مرزي چذابه در ايران از امروز فعال است.
فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: اين تاخير در بازگشايي جاده براي تردد وسايل نقليه به دليل ايمن سازي بيشتر جاده و اطمينان از وضعيت آن بوده است.
قرار بود که ديروز شنبه پايانه مرزي چذابه بازگشايي شود که به دليل تمام نشدن بهسازي اين جاده پايانه چذابه باز نشد.
مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در سال 1388 براي تردد زائران عتبات عاليات و صادرات کالا به عراق باز شد.
جاده چذابه در سيلاب اخير به دليل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نيز افزايش آب تالاب هورالعظيم دچار آبگرفتگي شد که موجب شد تردد در اين جاده ممنوع شود.
به همين دليل سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادي و ترخيص کاران خواست تا اعلام از سرگيري فعاليت بازارچه مرزي چذابه،براي صادرات کالاهاي خود از مرز شلمچه يا بازارچه مرزي ساير استان ها استفاده کنند.
از ابتداي فروردين امسال نيز عزيمت کاروان هاي زيارتي عتبات عاليات نيز از پايانه مسافري چذابه به همين دليل متوقف و کاروان هاي زيارتي از مرز شلمچه براي عزيمت زائران به شهرهاي مقدس عراق استفاده مي کنند.
پارسال حدود 550 ميليون دلار انواع کالاهاي غيرنفتي از پايانه تجاري چذابه صادر شد.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران

استاندار ایلام گفت: با هدف رفاه حال زوار اربعین، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین، اظهار کرد: در آینده نزدیک با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم عملیات این پارکینگ در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 745729

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر