Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به استقبال مددجویان از جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس، گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای نهمین دوره جشنواره مسابقات رضوی بین مددجویان، خانواده ها، کارمندان و کارکنان وظیفه زندان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره‌های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، اداره کل زندان‌ها مشارکت گسترده‌ای را در این جشنواره را تجربه کرده است به طوریکه در هشتمین دوره این جشنواره بیش از ۲۱۰۰ نفر از مجموعه زندان در جشنواره شرکت کردند که عمدتاً زندانیان بودند و علاوه بر هدایای نقدی، از تسهیلات قضایی برخوردار شدند.

حیات الغیب با بیان اینکه برنامه ریزی لازم از طریق اداره فرهنگی و تربیتی و تبلیغات برای حضور حداکثری زندانیان در این دوره از جشنواره انجام شده است، گفت: در راستای ارتقا انگیزه زندانیان برای مطالعه بیشتر و شرکت در جشنواره همانند سال‌های گذشته تسهیلات قضایی و رفاهی همچون مرخصی؛ اشتغال به صورت رأی باز، آزادی مشروط و ... با نظر مراجع قضایی، به افراد شرکت کننده تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهمترین استراتژی‌های سازمان زندان هادر راستای اصلاح و تربیت، کاهش آسیب و کاهش نرخ بازگشت به زندان، مطالعه کتاب و اجرای برنامه‌های کتابخوانی در زندان هاست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اوقات فراغت زندانیان زیاد است پرداختن به مطالعه هم از استرس و فشار‌های روحی و روانی آنان می‌کاهد و هم سبب افزایش اطلاعات و سطح آگاهی عمومی آنان می‌شود و مسابقات کتابخوانی رضوی جایگاه ویژه‌ای دارد و در اعطاء امتیازات برابر آئین نامه و مقررات زندان‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته حیات الغیب شناخت سیره رضوی گام مهمی است در جهت تغییر افکار، رفتار و گفتار زندانیان و طی نظرسنجی‌های انجام شده در بین زندانیان، برگزاری این مسابقات تأثیر بسزایی در غنی کردن اوقات فراغت زندانیان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه داشته است.

براساس این گزارش اکنون ۱۵ کتابخانه مشارکتی در مجموعه زندان‌های فارس وجود دارد.
انتهای پیام/م

ارائه تسهیلات به مددجویان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب جشنواره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هزینه لازم برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، امید کهربایی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان گرمسار که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این سازمان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه خانه‌ معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 370 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان شهرستان گرمسار، افزود: امروز بیش از 150 نفر از خیرین و نیکوکاران حضور داشته‌اند مبلغ 12 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه 13 زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار حضور دارند، عنوان کرد: برای آزادسازی این زندانیان به 370 میلیارد ریال نیاز است.

کهربایی افزود: ستاد دیه نه تنها دست نیاز به سوی کمک‌های مادی مردم دراز کرده، بلکه خواستار کمک‌های معنوی هم است.

وی تصریح کرد: در سال 1402 با مبلغ 2 میلیارد و 430 میلیون تومان توانسته‌ایم 13 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: این زندانیان در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال بدهی داشته‌اند که از طریق ستاد دیه و کمک خیرین در شهرستان گرمسار موفق به آزادی آنان شده‌ایم.

کهربایی با اشاره به اینکه خیرین گرمساری با اهدای 2 میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده زندانیان گرمسار در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز قدم برداشتند، افزود: خیرین گرمساری با اهدای یک زمین به ارزش 10 میلیارد ریالی اقدامات خیرخواهانه خود را در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی نیز تکمیل کردند.

وی با بیان کرد: نقش مردم و کمک‌های خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار مهم است و ما از همه می‌خواهیم مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند، چرا که این جشن هر ساله با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و برگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، جشن گلریزان شهرستان گرمسار برای آزادسازی زندانیان با تلاش‌های رئیس زندان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و تعدادی از خیران این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند