Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@15:14:03 GMT

متوسط افزایش عوارض ساخت و ساز در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۹۰۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: متوسط عوارض ساخت و ساز در پایتخت با احتساب 36 درصد دولت ، حدود 70 درصد در نظر گرفته شده که شخص شهردار در حال جمع کردن اطلاعات جهت جلوگیری از افزایش قیمت است.به گزارش بلاغ،محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با اساسنامه شورایاری‌ها اظهار داشت: به دلیل اختلاف نظر در وظایف شورایاری‌ها و تغییرات ایجاد شده در متن به موضوع به پایان نرسید و از دستور کار جلسه خحارجچ  شد تا مجدد این موضوع در کمیسیون‌ها مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*کاهش 50 درصدی درآمد غیرنقد شهرداری 

وی در مورد گزارش مالی شهرداری در پایان سال 97، گفت: آقای رسولی خزانه‌دار شورای شهر در جلسه امروز توضیحاتی دراین زمینه ارائه کردند و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که درآمد غیرنقد شهرداری 50 درصد کاهش یافته است و باید اقدامات لازم انجام گیرد که این درآمد بیشتر شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع عوارض شهرسازی اشاره کرد و گفت:‌اینکه مطرح شده 400 درصد افزایش یافته به هیچ عنوان درست نیست. 

هاشمی بیان داشت: تصمیم دولت در افزایش این عوارض مؤثر است و در واقع پارامتر p در این زمینه لحاظ می‌شود که ربطی به شورای شهر ندارد و با تصمیم دولت با در نظر گرفتن این پارامتر عوارض 36 درصد بیشتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید جوسازی در این زمینه انجام گیرد،‌گفت: یکی از علت‌های اصلی افزایش عوارض این بوده که در سال گذشته عوارض جدید تصمیم‌گیری آن منوط شد به هیأت دولت و از طرفی از سال 91، تغییری در پارامترها نبوده است و اگر بخواهیم آن را به روزرسانی کنیم متوسط 70 درصد می‌شود.

هاشمی گفت:‌آنچه ما تصویب کرده‌ایم کمتر از 40 درصد و حدود 4 سال بوده است یعنی سالیان تغییرات باید کمتر از 10درصد باشد.البته دولت قیمت منطقه ای را در هر منطقه مدنظر قرار داده و متوسط این عوارض در املاک مختلف متفاوت است.

* میزان عوارض ساخت و ساز در پایتخت 

هاشمی گفت: گزارشی که اکنون به من واصل شده متوسط 70 درصد است که 36 درصد آن را دولت و بقیه را ما تعیین کرده‌ایم البته هنوز اجرایی نشده و موضوع به فرمانداری رفته و شخص شهردار نیز در حال جمع کردن اطلاعات وسیع‌تر در این زمینه هستند تا جلوی افزایش قیمت گرفته شود.

*رسیدگی به کار حیوانات آسان‌تر از انسان‌ها 

رئیس شورای شهر تهران در  پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تجمع برخی از افراد مقابل شهرداری به دلیل مسئله سک‌گشی گفت: گروهی روز گذشته مقابل شهرداری آمده بودند و چند روز پیش هم به من مراجعه کردند و از نحوه مبارزه با حیوانات گلایه‌مند بودند که از جمله گلایه‌های آنها در مورد شرکت‌های پیمانکاری بوده که به گفته آنها به وظایف خود  عمل نمی کنند و به جای عقیم‌سازی سگ‌ها آنها را می‌کشند.

هاشمی گفت: روز گذشته من در حال رفتن به جلسه وزارت راه و شهرسازی بودم و زمانی که از شورا بیرون آمدم مشاهده کردم که ماشینم نیست بنابر این پیاده به سمت ماشین آمده و گویا خداوند همراه سگ‌ها بود و من را با این گروه معترض مواجه کرد.

وی گفت: زمانی که این افراد نزد من آمدند به آنها گفتم چون مجوز تجمع ندارید من هم اجازه گفت‌وگو ندارم و در صورتی که هیأتتان به شورا آید در این زمینه صحبت خواهیم کرد و البته باید توجه داشت که رسیدگی به کار حیوانات از انسان‌ها راحت‌تر است. 

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما قرار است طی روزهای آینده دیداری با رئیس قوه قضائیه داشته باشید خاطرنشان کرد: بله، درخواست ملاقات داشتم و ان‌شاءالله این مسئله انجام می‌گیرد.

 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای  ساخت مسکن، گفن: دولت درمسئله تامین زمین دو میلیون و اندی زمین را تامین کرده و باید سریعتر 4 میلیون که در طول 4 سال تعهد داده است را  تامین کند. شاید در شهرهای بزرگ امکان تامین این زمین  برایش نباشد اما در شهرهای کوچک و روستاها براحتی می تواند این زمین را  تامین کند.

وی اظهار کرد: دولت حتی اگر نتواند تسهیلات بدهد باید زمین را واگذار کند. سختگیری هایی که شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 شورای توسعه برنامه  دارند که استانها برای ورود زمین انجام می دهند جالب نیست. باید اجازه دهند که محدودیات توسعه پیدا کند و مردمی که در این شرایط تورمی انتظار دارند نقدینگی خود را تبدیل به زمین و مسکن و خودرو بکنند اگر زمین به آنها واگذار شود می روند در زمین خود سرمایه گذاری می کنند و بنایی را شروع می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  وزارت راه و بنیاد مسکن و بانکها باید به تعهدات خود در واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمل کنند و کار خود را سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود. باید وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی به تکالیف خود در زمینه عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند. باید کار خود را در این زمینه ها سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود و با این اتفاق فشار روی بازار ارز و سکه هم برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار واگذاری زمین باید این امکان را فراهم کنیم که مردم پیش خرید انشعابات برق و گاز و آب و تلفن را داشته باشند کسی شاید پول نداشته باشد که زمین کامل بگیرد وزارت راه باید بیاید بگوید اگر پول کامل نداری برای یک واحد مسکونی بیا یک دوم یا یک سوم را مشارکت کن و مابقی را بعد برای شما فراهم کنیم و این به مشارکت مردمی در طرح های مختلف  کمک می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲