Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های فعال، تا کنون کانون فعال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است.

ولی الله واعظی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان تهران در مبارزه با بیماری های دامی به ویژه تب برفکی عملکرد مناسبی داشته و کانون تب برفکی در استان به حداقل ممکن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بیماریی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال های 94، 95 و 96 به مشکل اساسی استان تهران تبدیل شده بود ولی امروز با اقدامت مناسب صورت گرفته، هیچ گونه کانون صنعتی این بیماری در استان وجود ندارد.
وی افزود: شبکه دامپزشکی استان تهران با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال از جمله عملیات مایه کوبی طیور، این بیماری را به حداقل رسانده و امروز کانون بیماری آنفولانزا از سطح استان گزارش نشده است.
واعظی گفت: مهمترین وظیفه شبکه بهداشت، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه است از این رو با افزایش میزان نظارت بر واحدهای کشتارگاهی و واحدهای دامداری و مرغداری درسطح مناطق روستایی، فعالیت این حوزه مورد بررسی ویژه قرار می گیرد.
**25 درصد از فعالیت های سازمان دامپزشکی در استان تهران انجام می شود
وی با بیان این که 25درصد از کل فعالیت ها و مأموریت های سازمان دامپزشکی در استان تهران انجام می شود به بیان برخی از شاخصه های استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از یک پنجم از فراورده های خام دامی کشور در استان تهران تولید شده و یک پنجم از دام سبک، سنگین و طیور کشور در کشتارگاه استان تهران کشتار می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: استان تهران با تولید 22 درصد از تخم مرغ کشور، رتبه نخست تولید تخم مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است ضمن این که 38 درصد از دام اصیل کشور در استان تهران به ویژه شهرستان ورامین تولید می شود.
و میزان تولید شیر استان تهران در سال را بیش از یک میلیون و 400 هزار لیتر اعلام کرد.
واعظی گفت : 26 کارخانه داروسازی دامی در استان تهران، 76 درصد داروی کشور را تولید می کند ضمن این که 78 درصد از صادرات فراورده های خامی کشور از استان تهرن به سایر نقاط جهان صادر می شود و 80 درصد از واردا ت و ترخیص گوشت یخ زده در استان تهران ترخیص می شود.
وی افزود: صد درصد از مواد بیولوژیکی و واکسن وارداتی مورد نیاز کشور از طریق فرودگاه حضرت امام و کمرگ شهرری ترخیص می شود.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي آنفولانزاي پرندگان ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر