Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:21:41 GMT

حضور نخبگان در عملیاتی کردن منشور گام دوم انقلاب ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۹۴۷

حضور نخبگان در عملیاتی کردن منشور گام دوم انقلاب ضروری است

مهاباد- ایرنا- مسوول پژوهشکده امام خمینی (ره) در ارومیه گفت: حضور نخبگان و دانشگاهیان در عملیاتی کردن منشور گام دوم انقلاب لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی بیگ زاده روز یکشنبه در نشست تخصصی تحلیلی محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران در سالن اجتماعات کوثر سازمان تبلغیات اسلامی بوکان اظهار داشت: کلمات و جملات این بیانیه محصول ‏سال‌های متمادی پژوهش است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و در جامعه عملیاتی شود و در این راستا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در حوزه ‏علم و پژوهش رسالت بزرگی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیگ زاده بیان کرد: بر مبنای دیدگاه مقام معظم رهبری می‌توان با حفظ اصول و ارزش های انقلاب مسیر ترقی و عزت کشور را با رفع نواقص و کاستی‌های آن دوباره به خوبی به حرکت درآورد.
وی به شاخصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این بیانیه تحلیلی در خصوص تحولات جمهوری اسلامی ایران در ‏عرصه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی عمیق و دقیق است.‏
مسوول پژوهشکده امام خمینی (ره) در ارومیه با اشاره به محتوای این بیانیه اضافه کرد: دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و استمرار و مقایسه آن با سایر انقلاب‌ها در مواجهه با ملت‌های دیگر به روشنی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته ‏است.‏
حجت‌الاسلام بیگ زاده با بیان اینکه مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی توجه بر توان و ‏استعدادهای داخلی و همچنین نفی سلطه و مبارزه با استکبار و ‏استعمار است، ‏افزود: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب‌ها بزرگترین و مردمی‌‏ترین انقلاب جهان است که با تکیه بر اصول اعتقادی بدون خیانت به آرمان‌ها و ملت آن استمرار پیدا کرده و بر شعارهایش پایبند بوده ‏است.
وی بیان داشت: جوانان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور هستند و ایران اسلامی در 40 سال گذشته با تکیه بر عزم و اراده این نسل توانسته مسیرهای دشوار ترقی را بپیماید.
وی افزود: در زمینه این بیانیه وظیفه داریم با مشخص کردن سر فصل های مختلف آن به برنامه سازی اقدام شود و برای عملیاتی کردن بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب نیاز به جلسات تخصصی زیادی است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال گذشته با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته، توصیه‌های اساسی به‌ منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارایه فرمودند.
در نشست تخصصی تحلیل محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران سرپرست فرماندار بوکان، اعضای شورای اداری و اعضای شورای اسلامی شهرهای بوکان و سیمینه و جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
7510/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گام دوم انقلاب پژوهشكده بوكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی

«دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبری انقلاب»، «سفر رئیسی به پاکستان»،‌ «حواشی جلسه هیات دولت» از موضوعات مهم خبری پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز هزاران نفر از کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن اشاره به نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان، هدف واقعی بدخواهان ایران از تحریم را در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی برای تبعیت از خطوط استعماری و استکباری و تسلیم در مقابل زورگویی‌های آنها دانستند و افزودند: برخی -ان‌شاءالله خیرخواهانه- دائم توصیه می‌کنند که یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود؛ در حالی که توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تحریم‌ها را رو به کم‌اثر شدن دانستند و افزودند: اخیراً در یکی از گزارش‌های منابع بین‌المللی، به افزایش تولید ناخالص ملی ایران اشاره شده بود که این، یعنی در کشور بیشتر و بهتر کار می‌شود، دل به کمک بیرون از مرزها بسته نشده و تحریم‌ها نتوانسته ایران را از پا درآورد و این روحیه باید در کشور تقویت شود.

در جلسه امروز شورای نگهبان نیز،‌ آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

****

صبح امروز، رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

سید ابراهیم در بدو ورود به محل اجرای ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور رفت و به همراه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا، یکی از بزرگترین پروژه‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایرانی را افتتاح کرد.

طراحی و ساخت این پروژه توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق است.

رئیس جمهور در این مراسم بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست و با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

لازم به ذکر است که تداوم مناسبات سیاسی و تقویت همکاری‌های اقتصادی به عنوان رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و آسیا در دستور کار قرار دارد، اما سریلانکا به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی، محل رقابت چین، هند و آمریکاست و تلاش می‌کند برای حفظ خودش موازنه مثبتی بین هند و چین برقرار کند و لذا از حضور ایران استقبال می‌کند.

****

در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، محمد مخبر در بخشی از اظهارات خود در این جلسه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

درحاشیه همین جلسه، اعضای کابینه سیزدهم طبق روال چهارشنبه های هر هفته به جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت آمدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر آموزش و پرورش از جمله و وزرایی بود که در جمع خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد که تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود .

رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، گفت: این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وزیر اقتصاد هم اعلام کرد که مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم.

احسان خاندوزی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است