Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در قزوین گفت: دشمن ذهن و قلب افراد را هدف قرار می‌دهد و برای تحقق اهدافشان اتاق فکری راه انداخته تا ذهن مردم جامعه را درگیر کند، بنابراین مجاهد عرصه جنگ نرم باید دارای قدرت تشخیص بوده و به راه درمان نیز آگاه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های « دفاع همچنان باقیست» با حضور حسین عرب اسدی، استاد کار تشکیلاتی و عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تشکیلات و رسانه‌های انقلابی به همت بسیج رسانه استان قزوین ویژه اصحاب رسانه و فعالان مجازی عصر امروز(یکشنبه) در قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عرب اسدی در این نشست با اشاره به اینکه هدف اصلی طاغوت نابودی ما نیست، بلکه ایجاد سلطه است، اظهار کرد: رزمندگان عرصه جنگ نرم باید اهداف دشمن را شناخته و مطابق با آن عمل کنند که هدف اصلی، به سلطه درآوردن است.

وی افزود: دشمن ذهن و قلب افراد را هدف قرار می‌دهد و برای تحقق اهدافشان اتاق فکری راه انداخته تا ذهن مردم جامعه را درگیر کند، بنابراین مجاهد عرصه جنگ نرم باید دارای قدرت تشخیص بوده و به راه درمان نیز آگاه باشد.

عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زمین اصلی بازی دشمن قدرت تخیل یا قوه مخیله و ذهن انسان است و دشمن با هدف قرار دادن ذهن در واقع قوه تخیل ما را مدنظر قرار می‌دهد؛ لذا کسانی که دارای قوه تخیل دارای کنترل هستند؛ می‌توانند در این عرصه مقابله کنند.

وی عنوان کرد: جنگ نرم از تغییر ذهنیت آغار می‌شود و کار به جایی می‌‌رسد که فرد حرف درست را نیز نادرست می‌پندارند همچون اتفاقی که در جنگ صفین رخ داد و امام علی(ع) در مواجهه با این اتفاق با دوری از استدلال عقلی با آنها جدل کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در ذهن انسان مکانیزم تصویرسازی رخ می‌دهد و مکانیزم پردازش تصاویر ذهنی هر تیپ شخصیتی متناسب با تیپ شخصیتی خود اوست و با توجه به اهمیت تصویرسازی و تاثیرگذاری آن غرب روی ساخت کارتون تمرکز کرده است تا قوه خیال فرد را به چالش بکشد.

نداشتن تولید محتوای مناسب از آفات عرصه فضای مجازی است

وی در ادامه گفت: تصویر ذهنی مردم از رسانه‌های انقلاب، مزدوری است که برای پول کار می‌کند که پادزهر این تصور نادرست، فعالیت‌های جهادی است که رهبری بر آن تاکید دارد.

عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: دشمن در زمین ذهن انسان‌ها فعالیت می‌کند، بنابراین باید منافذ ورودی به ذهن یعنی قدرت تخیل و تصاویر ذهنی افراد را اصلاح کرد که این تصاویر ریشه در واقعیت داشته و با مسیر تربیتی فرد رابطه مستقیمی دارد.

وی عنوان کرد: نقطه دومی که دشمن مورد هدف قرار می‌دهد، قلب انسان‌ها یعنی گرایشات، ارزش‌ها و علقه‌ آنهاست.

اسدی بیان کرد: تشکیلات، مکانیزم و سازوکاری برای تشخیص، تدبیر، پشتیبانی و عملیات و رشد است.

وی با اشاره به اینکه نداشتن تولید محتوای مناسب از آفات عرصه فضای مجازی است؛ تصریح کرد: باید در فضای مجازی تولید محتوای مناسب کرد و با تقسیم هوشمندانه وارد عمل شد و برای این موضوع از فضای حقیقی باید برای دریافت‌های خود استفاده کرده و آنها را به اشتراک گذاشت و هم گفتمان و هم تصویر شد تا عملیات خوبی انجام داد.

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: باید یگان رزمی قوی برای تقسیم هوشمندانه داشت و با تدبیر عمل کرد؛ ضمن اینکه در تولید محتوا به پشتیبانی هوشمندانه نیاز است، چراکه هر کسی دارای توانایی منحصر به فردی است. باید با تقسیم هوشمندانه هرکس کاری را برعهده گرفته و با پشتیبانی هدفمند عملیات را به مقصد رساند.

وی در پایان عنوان کرد: معتقدم غرب در اتاق فکر خود در مورد آیات و روایات فکر کرده و بعد طرح جدیدی راه اندازی کرده است. نقطه اثر یعنی جایی که دشمن انتظار تغییر دارد و در واقع نقطه کلیدی است که همان قدرت تخیل، تصاویر، نقطه درگیری است در کتاب و فضای مجازی و فیلم و امثال آن نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • دفاع تمام قد سارا گوندوعان از همسرش؛ ذهنیت گوندوعان، ذهنیت برنده سه‌گانه است / عکس
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • خطوط قرمز خود را در مذاکرات تغییر نمی‌دهیم