Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@18:06:59 GMT

آخرین تغییرات قیمت آب

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۲۲۸

آخرین تغییرات قیمت آب

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   طی سال‌های گذشته همواره عنوان شده که قیمت‌های آب و برق در ایران منطقی نبوده و لازم است تحولاتی در این عرصه به‌وجود آید. چراکه طبق آمار لیست دریافت آب‌بها در کشورهای خاورمیانه، ایران جزو کشورهایی است که کمترین آب‌بها را از مشترکان خود دریافت می‌کند. در این راستا بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها که در سال ۱۳۸۹ اجرایی شد، قرار بود طی پنج سال به تدریج قیمت حامل‌های انرژی هم‌چون آب و برق افزایش پیدا کند و به قیمت‌های واقعی خود برسد که این کار باید تا سال ۱۳۹۴، اجرایی و قیمت‌ها به‌صورت غیریارانه‌ای و واقعی به مردم عرضه می‌شد اما این موضوع محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته در اردیبهشت‌ماه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق بودیم که به گفته تحلیل‌گران، این رقم نیز نتوانست فاصله قیمت تمام شده و آنچه از مشترکان اخذ می‌شود را پر کند. در این راستا، در سومین دهه نخستین ماه سال جاری، مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸» ابلاغ و اعلام شد بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد (۷%) افزایش می‌یابد.

 

افزایش هفت درصدی بهای آب

مصوبه‌ای که به گفته _ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور_ از ابتدای ماه جاری اجرایی شده است. مسعود خشایی در این مورد گفت: افزایش هفت درصدی بهای آب از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال و هفت درصد به تعرفه‌های قبلی اضافه شده است که عدد بزرگی نیست. البته پیش از این از سوی شرکت‌های تابعه به مردم اطلاع‌رسانی شده بود.

 

افزایش ۱۶ درصدی بهای آب پرمصرف‌ها از ابتدای خردادماه

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بهای اب مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، علاوه بر میزان افزایش هفت درصدی، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود.

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: قبل از افزایش ۱۶ درصدی، مشترکان پر مصرف شناسایی خواهند شد و به آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد که مدیریت مصرف کنند تا شامل افزایش ۱۶ درصدی بها نشوند.

 

به گفته خشایی خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش می‌دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش‌یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قیمت آب آب اردیبهشت هدفمندی یارانه اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه نقطه عطف قابل توجه است و جریان ورودی آن طی ۶۹ روز روندی حائز اهمیت ثبت کرد. این دستاورد، صندوق را در آستانه ورود به فهرست ۱۰ معتبر برتر برای طولانی‌ترین جریان ورودی روزانه در میان صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کارمزد بیت‌کوین سقوط کرد / قیمت روز ارزهای دیجیتال

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۹۱.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۴.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۴۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۸۱ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۰۴ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۳ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۹.۱۲ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۱۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۰ درصد افزایش

انتهای پیام/

کد خبر: 1228119 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟