Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص نحوه کاهش میزان مصرف برق تأکید کرد و گفت: در صورتی که به ناچار مجبور به قطع برق برخی واحدها شویم، باید به صورت صحیح اطلاع‌رسانی شود تا مشترکان متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری در دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه متناسب با رشد جمعیت و میزان مصرف برق در سطح ملی و استانی ظرفیت‌سازی مناسب صورت نگرفته ، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در مدیریت و تأمین برق واحدهای صنعتی، مسکونی و بخش‌های اداری تدابیر اتخاذ شود تا به آسایش مردم آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخشی از مصرف برق شامل مؤسسات عمومی، دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی است، ادامه داد: در جهت قطع برق درصورت ضرورت باید با همکاری شرکت توزیع ضوابط مشخصی برای بازه‌های زمانی تعیین و اطلاع‌رسانی شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به پیشنهاد مدیرعامل برق منطقه‌ای مبنی بر تغییر ساعت کار اداره ها در فصل گرما اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع تغییر ساعت کار ادارات را به موقع و متناسب با فضایی که شکل می‌گیرد، مصوب و ابلاغ می کنیم.
وی تدوین ضوابط مدیریت مصرف را یکی از مباحث جدی در انضباط اقتصادی و مالی استان دانست و اظهار داشت: بخش عمده اصلاح الگو و مدیریت مصرف براساس اولویت، متوجه حوزه برق، آب، گاز و دیگر انرژی‌هاست که باید با برنامه به صورت کوتاه مدت تلاش بر کاهش آن داشته باشیم.
استاندار گیلان بر ضرورت اطلاع به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها و دستگاه‌های صنعتی تأکید و تصریح کرد: باید بر مبنای یک تقویم مشخص‌ با واحدهای تولیدی رفتار کنیم تا در صورت آسیب، نحوه پاسخگویی به آنان مشخص باشد.
وی خواستار شناسایی اعتبارات و منابع موجود در سطح وزارت نیرو و شرکت توانیر برای جذب درخصوص اجرای پروژه‌های استان شد و افزود: در این خصوص با جدیت پیگیری و مکاتبه خواهم کرد.
در این دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از میزان مصرف برق توسط بخش‌های عمومی، واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز منازل مسکونی در سطح استان گزارشی ارائه و در راستای مدیریت مصرف برق پیشنهاداتی نیز مطرح کرد.
درحال حاضر بیش از یک میلیون و 440 هزار مشترک برق در استان وجود دارد.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گيلان مصرف برق رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسیده است.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ۱۸۰ اقدام تأمین انرژی در کشور تعریف شده، افزود: امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آن‌ها است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز معاملات برق در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع برق گفت: در نخستین روز معاملات شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی، ٢١ شرکت توزیع نیروی برق موفق به خرید برق به ارزش ٣٢ میلیارد تومان از تولیدکنندگان برق شدند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع نیروی برق می‌توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند، افزود: بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق اهواز بوده که بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

منبع تسنیم

کد خبر 746814

دیگر خبرها

  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • قطعی گاز در ارومیه
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته