Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@16:56:41 GMT

رحمانی: نگرانی از تامین کالاهای اساسی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۴۴۴

ساعت 24- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزییات جلسه امروز این کمیسیون با وزیر صمت را تشریح کرد.

نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست عصر این کمیسیون گفت: نشست امروز باموضوع فرصت‌ها و تهدیدات رونق تولید و تجارت در شرایط تحریم با حضور رحمانی وزیر صنعت رئیس اتاق بازرگانی وزارت صنایع و معادن وزارت امور خارجه و مسئولانی از بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست آخرین وضعیت تولید و تجارت و تامین نیازمندی‌های کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نجفی تصریح کرد: وزیر صنعت در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تولیدی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داریم تاکید کرد که نگرانی از تامین کالاهای اساسی نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: رحمانی همچنین با اشاره به اهمیت اتکا به توانمندی‌های داخلی در بخش صنعت، اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی را خاطرنشان کرد و در این راستا بر اهمیت و اولویت کشورهای همسایه تاکید کرد، وزیر صنعت ضرورت توجه به جنگ روانی برای فشار بر مردم راهنورد تاکید قرار داد

نجفی اضافه کرد: در ادامه جلسه سایر مهمان و برخی از اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را ارائه کردند تقویت و توسعه زیرساخت‌های صادرات حمل و نقل کالا، رفع موانع موجود، استفاده از موثر از ظرفیت‌های استان‌های همجوار با کشورهای همسایه، اهمیّت تقویت و تجهیز نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضرورت افزایش هماهنگی و تشکیلاتی میان دستگاه‌های ذیربط، تمهید اسناد حقوقی لازم برای تقویت توسعه صادرات از اهم موارد مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری این وزارتخانه برای اجرای دستورالعمل واردات خودروی کارکرده سخن گفته، اما اسناد رسیده به «شرق»، از مخالفت این وزارتخانه با مصوبه یادشده حکایت دارد.

شرق در خبری نوشت: بر اساس این سند، معاون سابق وزیر صنعت، سال گذشته، در حین بررسی این مصوبه، رسما با واردات خودروی کارکرده مخالفت کرده و در نامه‌ای، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

منوچهر منطقی، معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

منطقی در این نامه به برگزاری نشست‌هایی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت اشاره کرده و تاکید کرده است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست ها واردات خودروهای کارکرده تبعاتی اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به ارزبری پنهان واردات خودروهای کارکرده مانند واردات قطعات این خودروها اشاره کرد.

او در ادامه به چالش‌های تایید اصالت و سابقه این نوع خودروها و احتمال پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی و...، پرداخته و با تاکید بر اینکه: «افراد سودجو بی‌گمان به دنبال منافع خاصی مانند پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می باشند»، خواهان بازنگری در مصوبه واردات خودروهای کارکرده شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از بهادری جهرمی، نوشته بود که «سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرآیندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.»

علاوه بر این، دیروز، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفته بود: «واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898856

دیگر خبرها

  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود