Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی را با هدف تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به تصویب رساند.

براساس این آئین نامه، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تأمین اجتماعی و … برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد.

با ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، امکان ارزیابی و نظارت دولت بر این کسب و کارها آسان‌تر می‌شود.

تصویب «سند ملی کار شایسته و سیاست‌های اشتغال مبتنی بر سند ملی کار شایسته»

دولت به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و سازمان برنامه بودجه کشور و به استناد قانون برنامه ششم توسعه «سند ملی کار شایسته و سیاست‌های اشتغال مبتنی بر سند ملی کار شایسته» را به تصویب رساند.

این سند با هدف نیل به رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت نسبت به اعمال سیاست‌های اشتغالی، مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه‌ای و حمایت از مشاغل کوچک خانگی و دانش بنیان و مبتنی بر کاهش نرخ بیکاری حداقل به میزان هشت درصد سالانه در طول سال‌های اجرای قانون برنامه تنظیم شده است.

تمدید فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا برای برقراری فوق العاده‌های کارکنان دولت

هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور با تنفیذ فهرست پیشین مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا برای برقراری فوق العاده کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در طول برنامه ششم توسعه تا زمان به‌روزرسانی فهرست دهستان‌ها و روستاها در این مناطق موافقت کرد.

معاونت امور زنان و خانواده مکلف به ارائه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شد

در ادامه، هیأت وزیران، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را مکلف کرد تا در راستای اجرای برنامه ششم توسعه، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تهیه نماید.

تصویب فهرست لوایح اولویت دار

فهرست لوایح اولویت دار برای تصویب در مدت باقی مانده در مجلس دهم، از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیأت وزیران به تصویب رسید.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون

نخستین دیدار سال جدید مدیرعامل بانک توسعه تعاون به سازمان تعاون روستایی اختصاص یافت تا حمایت از تعاونی ها با جدیت دنبال شود.

اقتصاد کشور در مواد ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده تا از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق کشور استفاده شود. در جایی که اقتصاد در اختیار دولت قرار دارد، هرگز شکوفایی صورت نمی‌گیرد. برای اثبات این ادعا کافی است مدیریت دولتی در بخش‌های گوناگون اقتصاد را بررسی کنیم تا متوجه شویم هرجا دولت مدیریت را در اختیار داشته، نه تنها شکوفایی صورت نگرفته، بلکه ایستایی رقم خورده و در مراحل جدی‌تر به بحران، ورشکستگی و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منجر شده است.

عقب ماندگی تعاون

بدلیل ناتوانی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، رهبر انقلاب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را تعریف کرد تا بتوان از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی نهایت استفاده را به عمل آورد. اما آنچه مورد تاکید رهبر انقلاب بود، ارتقای جایگاه اقتصاد تعاونی بود به نوعی که در سیاست‌های کلی ابلاغی، ریل گذاری بر سهم یابی ۲۵ درصدی تعاونی از اقتصاد تا پایان برنامه پنجم توسعه بود. اکنون که لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت سیزدهم به مجلس تسلیم و مواد آن تصویب شد، سهم تعاونی از اقتصاد به پنج درصد هم نمی‌رسد. عددی که نشان می‌دهد تا چه اندازه در حق تعاونی کم لطفی شده است.

نبود متولی

در شرایطی که سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب بر سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد تاکید دارد، لازم است نگاه ویژه‌ای به بخش تعاونی داشته باشیم، حتی می‌توانستیم وزارت تعاون را گسترش دهیم و برای تعاونی شورای عالی تعریف کنیم و دبیرخانه دائمی تعاون راه بیندازیم، اما نه تنها این حرکت‌ها را انجام ندادیم، بلکه وزارت تعاون را در دل وزارت کار ادغام کردیم و سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را از وزارت به معاونت تقلیل دادیم تا فاتحه تعاون را خوانده باشیم.

بیشتر بخوانید:

پایبندی به قانون با انجام ۹۰ درصدی تکالیف در بانک توسعه تعاون  


وجود دستگاه‌های تعاونی

خوشبختانه تعاون زیرمجموعه‌هایی داشت که نابود، تعدیل یا ادغام نشد. اما مهمتر اینکه این زیرمجموعه‌ها با تمام توان در مسیر حمایت از تعاونی‌ها فعالیت گسترده‌ای داشت. یکی از مهمترین نهاد‌های حامی بخش تعاون، بانک توسعه تعاون بود که به عنوان پیشانی حمایت از بخش تعاونی تعریف شده بود. البته بانک‌ها با رویکرد اقدامات پولی و مالی، در اندیشه حمایت از بخش‌های تولیدی نبوده اند و تنها حرکت‌های ملایمی انجام می‌دهند تا خود را حامی تولید نشان دهند، اما خوشبختانه مدیریت بانک توسعه تعاون به تعاونی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و در تمامی طول سال به رایزنی با بخش‌های مرتبط با تعاونی‌ها مشغول است.

اولین گام‌های سال جدید

اما مدیرعامل بانک توسعه تعاون با آغاز سال ۱۴۰۳ در قالب دیدار با رییس سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید، این پیام را به تعاونی‌ها داد که همچنان بر ریل حمایت از تعاونی‌ها حرکت می‌کند. در این دیدار ایوب فصاحت و محمد شیخ حسینی به بررسی راهکاری همکاری بیشتر و الزامات تقویت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بزرگ‌مقیاس پرداختند. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اینکه هر دو مجموعه از نهاد‌های تخصصی و توسعه‌ای حوزه تعاون هستند گفت: بانک توسعه تعاون برای ارائه خدمات بهتر به تعاونگران روستایی، تعامل و ارتباط خود با سازمان تعاون روستایی را افزایش می‌دهد.

اشتغال روستایی و عشایری

محمد شیخ حسینی با تاکید بر اینکه روستا همواره پشتوانه مهم اقتصاد بوده و مظهر و منشا تولید و محصولات است گفت: بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال روستایی و عشایری مدت‌ها بالاترین عملکرد را در میان بانک‌های عامل داشت، بانک این آمادگی را دارد تا در طرح‌های تبصره‌ای و بودجه ای، نگاه و توجه ویژه‌ای به روستا و تعاون داشته باشد.

حرکت در مسیر رهبری

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اینکه در سال جدید مطابق رهنمود‌های مقام معظم رهبری کماکان در مسیر حمایت از تولید گام برمی داریم گفت: اعتقاد داریم تعاون در تحقق شعار راهبردی «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش اساسی بر عهده دارد، تمامی برنامه‌های بانک در همین مسیر است، تعامل با سازمان تعاون روستایی نیز در این میان بسیار ارزنده و راهگشا است.

عملکرد مناسب توسعه ای

اما رییس سازمان تعاون روستایی در این دیدار به تقدیر از عملکرد بانک توسعه تعاون پرداخت و گفت: این بانک در حوزه بانکداری توسعه‌ای عملکردی مناسبی داشته و ماموریت‌ها و رسالت‌های مشترکی میان دو مجموعه وجود دارد. ایوب فصاحت با تاکید بر اینکه هر دو نهاد می‌توانند با همکاری و تعامل، خدمات بهتری به جامعه هدف اعم از تعاونگران و روستاییان ارائه دهند گفت: ارتقای سطح تولید و اشتغال در مناطق روستایی از مهمترین اهداف هر دو مجموعه بوده است.

دیگر خبرها

  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی