Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی در نشست "رابطه رفاه اقتصادی با معنویت دینی از منظر قرآن و حدیث" که شامگاه گذشته در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای آنکه به رابطه رفاه اقتصادی با معنویت پی ببریم باید به سراغ نیازهای انسان برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شناخت نیازهای انسان دو بعد مادی و روحانی بسیار حائز اهمیت است، هرکس این دو بعد را فراموش کند نیازهای انسان را نشناخته است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در حال حاضر در قرن ۲۱ گرایش بشر علی‌الخصوص جوانان به سمت و سوی معنویت، پیدا کردن مفهوم ماوراء، هدایت جویی و دل باوری حرکت می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون انتظار بشر از معنویت، آرامش روحی است و باید به آن دست پیدا کند. در دنیایی که امروزه ما زندگی می‌کنیم هزاران فرقه، مکتب و مذهب دارای معنویت وجود دارد.

وی عنوان کرد: شیطان خود به تنهایی یک عنصر معنویت‌گرا و آغازگر یک مکتب معنوی منحرف است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هر تجربه‌ای که بتواند انسان را از دغدغه زندگی روزمره حتی برای لحظه و‌ ساعتی نجات دهد، معنویت نام دارد. آیا مردم قدرت تشخیص معنویت حقیقی را از معنویت کاذب دارند؟ این جنبش‌های معنویت‌گرا را چه کسی مدیریت می‌کند؟ باید جواب این سوالات را از قرآن جویا شد.

حسینی با بیان اینکه قرآن بهترین الگو زندگی است، اضافه کرد: معنویت دارای شاخصه‌های معرفت، ایمان و بندگی خدا بر اساس شریعت اسلام است. معنویت حقیقی آن است که در رگ‌های انسان جاری باشد و فرد را به آرامش برساند.

وی با بیان اینکه مکتب اهل بیت به عنوان الگوی معنویت چند شاخصه دارد که یکی از آن‌ها، توحیدمحوری است، اظهار کرد: اگر ۱۲۴هزار پیامبر در یک مکان گرد هم آیند همه ما را به سوی معنویت هدایت می‌کنند.

این کارشناس مذهبی در خصوص تعریفی از رفاه اقتصادی، ادامه داد: برای آنکه رفاه را بدست آوریم به دو نیاز مادی و معنوی احتیاج داریم. زندگی بی‌دغدغه از نگاه مادی که ما بتوانیم نیازهای لازمه زندگی خود را تامین کنیم و بتوانیم با آن‌ها به معنویت و عبادت خدا بپردازیم، رفاه نام دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی معارف ایمان بندگی خدا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

آیت الله عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کد خبر 6063506

دیگر خبرها

  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • کلید‌های حال خوش به روایت حافظ
  • برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد شریعت آباد مراغه
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • اسلام مکتبی است که عقاید و سیاستش بهم آمیخته است
  • حضور مردم در محفل قرآنی، حکایت از وجود چتر معنویت در جامعه دارد
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)