Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:11:57 GMT

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 به تعویق نمی افتد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۶۹۳

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 به تعویق نمی افتد

تهران- ایرنا- اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 رای مثبت دادند.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار دانشگاه و آموزش، مساله تعویق کنکور سراسری سال 98 بعد از وقوع سیل در استان های خوزستان، لرستان و گلستان مطرح شد. برخی نمایندگان مجلس بر این باور بودند به علت کمک رسانی داوطلبان کنکور به سیل زدگان، فرصت آمادگی برای این آزمون وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها هفته گذشته نیز در پی جمع آوری امضا و اعلام درخواست خود به رئیس جمهوری مبنی بر تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری بودند.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش عصر امروز به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رفت و در این باره توضیحاتی داد.
علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره، اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استناد به دلایلی از جمله تعویق در شروع سال تحصیلی، مخالفت خود را با عدم تغییر زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد.
وی گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با توجه به دریافت گزارش رئیس سازمان سنجش، به این جمع بندی و رای مثبت رسیدند که زمان این آزمون تغییر نکند.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هیچ تغییری در سهمیه های کنکور سراسری امسال رخ نمی دهد و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نخواهد شد.
ابراهیم خدایی پیش از این نیز در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش تاکید کرده بود که کنکور سراسری سال 98 روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار می شود.
شبد**9492**1953**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنكور سراسري 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.
اسماعیل چمنی گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روز‌های اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.
چمنی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت حدود ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود