Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- فرماندار پلدشت سد کرم آباد را طرح طلايي اقتصاد مقاومتي کشور خواند و گفت: با حضور رييس جمهوري 2 طرح عمراني شامل سد کرم آباد و تصفيه خانه و آب شيرين کن اين شهرستان به زودي افتتاح مي شود.

«مهران صفري» شامگاه يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 طرح ديگر شامل ايستگاه پمپاژ خط انتقال آب به 2 هزار و 90هکتار از اراضي دشت «زيدون» و گازرساني به 33 روستاي اين شهرستان نيز در اين سفر کلنگ زني خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه عمليات اجرايي سد مخزني کرم آباد توسط شرکت آب منطقه آذربايجان غربي در دولت تدبير و اميد و در سال 1394 آغاز شد، افزود: براي احداث اين طرح ارزشمند 670 ميليارد تومان از محل صندوق توسعه ملي هزينه شد.
وي ادامه داد: با آبگيري و بهره برداري از اين سد و با توسعه کشت و صنعت در اين منطقه براي 6 هزار و 500 نفر اشتغال مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي شود.
فرماندار پلدشت اضافه کرد: براي احداث و راه اندازي تصفيه خانه و آب شيرين کن شهرستان نيز از محل اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي، اعتبارات داخلي آب و فاضلاب شهري و مشارکت مالي سازمان منطقه آزاد ماکو 50 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي با اشاره به اينکه احداث اين تصفيه خانه در دولت تدبير و اميد و در سال 1395 آغاز شد، اظهار داشت: با احداث اين تصفيه خانه جمعيت 12 هزار نفري شهر پلدشت از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شده و براي 20 نفر اشتغال ايجاد مي شود.
به گزارش ايرنا سد کرم آباد که هفته جاري در قالب طرح هاي توسعه منابع آب و خاک استان هاي مرزي توسط رييس جمهوري افتتاح مي شود، از جمله طرح هاي طلايي در عرصه اقتصاد مقاومتي کشور به شمار مي رود که در مدت کمتر از سه سال با همت دولت تدبير و اميد اجرا شده است.
آذربايجان غربي از جمله استان هاي درگير با معضل کم آبي و تغيير اقليم است و در همين راستا به ذخيره آب هاي سطحي و زيرزميني به ويژه در شمال و جنوب استان نياز اساسي دارد.
بر همين اساس به جز حوضه آبريز درياچه اروميه که سدسازي در آن با هدف احياي درياچه ممنوع است، در شمال و جنوب استان طرح هاي سدسازي ارزشمندي به تازگي به بهره برداري رسيده يا آماده بهره برداري است که سيلوه پيرانشهر، سردشت و کرم آباد پلدشت از جمله آنها به شمار مي رود.
سد کرم آباد از جمله سدهاي ساخته شده خارج از بستر رودخانه در آذربايجان غربي است که براي آبگيري آن، 20 کيلومتر خط انتقال آب از سد ارس و سه ايستگاه پمپاژ احداث شده است.
13 سد شامل سدهاي سيلوه پيرانشهر، بوکان، شهرچاي اروميه، حسنلوي نقده، مهاباد، ساروق تکاب، زولا و دريک سلماس، ماکو، شهيد قنبري، آغ چاي، ارس 2 و قيقاج در آذربايجان غربي وجود دارد.
7132/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات

سفیر قزاقستان در پی گسترش روابط دیپلماتیک و اقتصادی کابل و آستانه، در سفر به هرات خانه تجارت این کشور را افتتاح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی والی حکومت طالبان در هرات در بیانیه‌ای اعلام کرد «علیم‌خان یسین گیلدییف» سفیر قزاقستان در کابل، طی سفر به ولایت هرات با والی و شماری از مقام‌های دیگر این ولایت دیدار کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، در این دیدار سفیر قزاقستان و مقام‌های محلی حکومت طالبان درباره افزایش حجم مبادلات میان بازرگانان، کاهش تعرفه‌های گمرکی و حل چالش‌های بازرگانان و صدور ویزا برای آنان گفتگو کرده‌اند.

قزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کندطالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه قزاقستان حذف شد

دفتر مطبوعاتی والی هرات همچنین اعلام کرد «خانه تجارت قزاقستان در هرات» برای افزایش مبادلات تجارتی میان کابل و آستانه در این ولایت گشایش یافته است.

بر اساس این اطلاعیه، قرار است در آینده نزدیک کنفرانس سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان با میزبانی آستانه برگزار شود.

گفتنی است قزاقستان اخیراً نیز طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی تحت تحریم خود خارج کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • بازدید فرماندار ورامین از مراحل پایانی جاده روستایی احمد آباد، علی آباد و باغ خواص
  • تله کابین علی آبادکتول احداث می شود
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • مجوز احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول اخذ شد
  • خبر ‌وزیر کشور برای احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان