Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:06:04 GMT

نامگذاری حجره های حوزه های علمیه به نام شهدا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۸۱۲

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسنامگذاری حجره‌های حوزه‌های علمیه به نام شهدا استان گفت: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای روحانی این استان، سر در حجره‌های حوزه‌های علمیه به نام این شهدای والامقام مزین می‌شود.
سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در با دیدار رئیس حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از اولویت‌های اصلی ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: تدریس ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از مهمترین برنامه‌های ما در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار تعامل و همکاری حوزه علمیه با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت مشارکتی شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه‌های علمیه استان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هر حجره را به اسم یک شهید روحانی مزین کنند.
آسمند با اشاره به طرح تبلیغی هجرت، عنوان کرد: روحانیون طرح هجرت می‌توانند درجهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و مخاطبین نهایت استفاده را از این طرح انجام دهند.
وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی در جهت برپایی همایش نهضت خاطره‌گویی توسط فرماندهان دوران دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان شد.
حجت‌الاسلام «سید عبدل‌مومن موسوی» رئیس حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست متذکر شد: با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، آماده هرگونه همکاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران