Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@17:01:53 GMT

انتقاد خودروسازان به خرید فولاد از بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۸۳۷

انتقاد خودروسازان به خرید فولاد از بورس کالا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، احمد نعمت‌بخش گفت: تصمیم جدید مبنی‌بر خرید فولاد مورد نیاز خودروسازان از طریق بورس کالا، باعث افزایش شدید قیمت تمام‌شده خودروهای ساخت داخل خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: با کارشکنی عرضه کنندگان در بورس کالا در مسیر تأمین فولاد مورد نیاز تولید خودرو، شرکت‌های خودروساز با مشکلات فراوانی در زمینه خرید مواد اولیه مورد نیاز روبه‌رو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این اقدام، تصمیمی سطحی و به دور از مصالح ملی و تولیدی کشور است و این نهاد تنها به‌خاطر دریافت چند درصد کمیسیون معامله، فولاد مبارکه و خودروسازان را وارد فضایی خواهد کرد که روند و رونق تولید ملی را با مخاطره روبه‌رو می‌کند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: سفارش فولادی خودروسازان حجم بالایی از تولید کشور را شامل می‌شود و اینکه آنها بخواهند این میزان فولاد را در کنار سفارش‌های بسیار خردتر تأمین کنند، یک تصمیم غیرکارشناسی است که می‌تواند روند منطقی و کارشناسانه ۲۰ سال گذشته را بر هم بزند.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: با این تصمیم غیرکارشناسی، پای دلالان و واسطه‌ها به بازار تأمین فولاد خودروسازان بازخواهد شد؛ علاوه بر اختلال در زمان تأمین، قیمت خرید مواد اولیه و در نتیجه قیمت تمام شده خودرو را افزایش خواهد داد.

وی افزود: با ورود حجم بالای سفارش خودروسازان به بخش تقاضای عمومی، قیمت فولاد در بورس کالا نیز به شدت روند افزایشی به خود خواهد گرفت که نتیجه این امر، افزایش قیمت تمام محصولاتی است که در تولید آنها از فولاد استفاده می‌شود.

گفته می‌شود حدود ۸۰ درصد مصرف داخلی فولاد به صنعت خودروسازی مربوط است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • توضیح ۶ دلیل برای خرید شیرآلات KWC
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد