Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@20:26:45 GMT

هشدار دامپزشکی مشهد درباره تب کریمه کنگو

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۸۶۲

هشدار دامپزشکی مشهد درباره تب کریمه کنگو

ساعت 24- اداره کل دامپزشکی خراسان انجام اقدامات پیشگیرانه در دامداری‌ها و سم‌پاشی دام‌ها را ازجمله راهکارهای مؤثر در پیشگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست و به دامداران هشدار داد تا با رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون سلامت این اداره کل اظهار کرد: انگل‌های خارجی بدن دام علاوه بر خسارات اقتصادی که به صنعت دام‌پروری وارد می‌کند می‌تواند زمینه‌ساز برخی از بیماری‌های واگیر دامی و همچنین بیمارهای مشترک انسان و دام شود که یکی از شناخته‌ترین این بیماری‌ها تب هموراژیک کریمه کنگو است که در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی می‌تواند موجب شیوع در جوامع انسانی شود؛ لذا این اداره کل در حد توان نسبت به توسعه عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی از طریق سم‌پاشی بدن دام و جایگاه‌های نگهداری دام در سال جاری اقدام نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد رشتی‌باف عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری به انسان را شامل؛ تماس با دام‌های آلوده، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح، گزش کنه یا دست‌کاری و له کردن آن، تماس با خون،ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده ذکر کرد و از دامداران خواست در نگهداری دام‌ها و تماس با آن‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 300 هزار رأس گوسفند و بز و حدود 60 هزار رأس گاو و گوساله و حدود 5 میلیون 500 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی سم‌پاشی شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از دامداران خواست نسبت به سم‌پاشی و ضدعفونی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها و انجام حمام ضد کنه بیش‌ازپیش حساس بوده و هرگونه سم را فقط با نظر دامپزشکان به مصرف برسانند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج‌کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۳۶ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۴۷ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که موجب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی بابیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم دامپزشکی درباره ماهی قرمز
  • کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس ها
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند