Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست صمیمی با پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد استان همدان ضمن قدردانی از زحمات این اداره، از مجاهدت  و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توجه به معیشت خانواده زندانیان، به ارائه گزارشی از روند خدمات‌رسانی در زندان‌ها و انجمن‌های حمایت از زندانیان در سطح استان پرداخت و خواستار همکاری و مساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره) در رفع مشکلات  خانواده‌های زندانیان بی بضاعت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این جلسه برای هم‌افزایی و همکاری در استفاده از امکانات کمیته امداد در اجرای طرح‌های کمک به زندانیان نیازمند و توانمندسازی، پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های محروم و نیازمند زندانیان با هدف گسترش همکاری های دو دستگاه در راستای ارائه خدمات به این قشر آسیب‌پذیر جامعه و همچنین کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: اقشار آسیب‌پذیر جامعه و خانواده آنان ازگروه‌های هدف ما هستند که نیاز به توجه و کمک جدی دستگاه‌های حمایتی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان، حمایت از آنان در کاهش جرم و پیشگیری از بزهکاری موثرخواهد بود و در این خصوص جدیت، تعامل وهمکاری بیشتر دو دستگاه می‌تواند کمک شایانی به  آنان کند.

پروین تاکید کرد: مشکلات خانواده زندانیان نیازمند در اولویت قرار گیرد و با طبقه‌بندی و اصلاح فرایندها نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی اقدام شود.

وی در ادامه ماهیت خدمت در هر دو اداره را مددکاری عنوان کرد و گفت: این تفکر و نگرش را به همکاران القاء می‌کنم چراکه وظیفه ما خدمت و دستگیری است و در این مدت  کوتاه حضورم در استان نیز این دیدگاه را اثبات و اجرایی کرده‌ام.

مدیرکل زندان‌های همدان موضوعات پیشنهادی خود را شامل نحوه پذیرش خانواده زندانیان در کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعمیر و بهسازی منازل زندانیان بی بضاعت، تشکیل جلسات کارشناسی در سطح هر دو اداره و کمک موردی به خانواده زندانیان مطرح کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته خانواده‌های تحت پوشش زندانی از 900 خانواده به یک هزار و 350 خانواده ارتقا ء داده‌ایم.

پیمان ترکمانه افزود: همکاری و تعامل بیشتر هر دو اداره در توسعه خدمات بهینه موثر خواهد بود و ما آمادگی داریم از لحاظ امکانات و اعتبارات موجود وظیفه خود را به بهترین شکل در قبال خانواده زندانیان انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: پروین زندان همدان مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان کردستان، میزان طلاق استان طی سال گذشته با کاهش دو درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو بوده و از ۵۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی افزود: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق استان ادامه دارد.

اسدی از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 747524

دیگر خبرها

  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی