Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@22:53:48 GMT

جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۹۶۴

جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود و نتیجه این جنگ احتمالی می تواند ضربه ای سهمگین بر ابهت ظاهری آمریکایی ها باشد.

سردار «رسول سنایی‌راد» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه آمریکا بر اساس «محاسبات» دست به اقدام می‌زند، گفت: دولتمردان آمریکا به مقوله «هزینه فایده» اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکا در جنگی وارد می‌شود که اولا نتیجه برای آن‌ها پیروزی باشد، دوما در حوزه راهبردی آن‌ها تهدید و خطر جدی اتفاق نیفتد و سوما جنگ فرسایشی نشود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: آمریکایی‌ها قبل از این در ویتنام و سومالی که وارد شدند شکست خوردند و ماکت جنگ احتمالی با ایران را در قالب جنگ‌های نیابتی مثل جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۵۲ روزه و حتی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، تجربه کرده‌اند.

سردار سنایی‌راد تاکید کرد: دسترسی به تسلیحات و استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‎‌هایی که امکان جنگ نامتقارن را توسط جمهوری اسلامی ایران رقم زده است، حداقل ابهام در نتیجه جنگ با ایران را پیش روی آمریکایی‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرار بود صدام با حمایت شرق و غرب در یک جنگ ضربتی الهام گرفته شده از رژیم صهیونیستی، در ۶ روز ایران را شکست دهد، گفت: مردم ایران اسلامی با دستان خالی ۸ سال در برابر صدام مقاومت کردند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان گفت: جنگ با ایران به هیچ وجه به صرفه آمریکا نخواهد بود و نتیجه این جنگ احتمالی می‌تواند ضربه‌ای سهمگین بر ابهت ظاهری آمریکایی‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار سنایی راد سپاه حمله نظامی آمریکا جنگ در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون، القای تفکیک و تمایز واشنگتن و تل آویو، تبدیل به یک سیاست رسانه‌ای و تبلیغاتی نخ نما در آمریکا شده است. بر این اساس، رسانه‌های وابسته به هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات و جمهوریخواه) تلاش می‌کنند پیش فرض تعلق خاطر مطلق نهاد‌های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا به لابی صهیونیسم را کتمان کرده و خود را بازیگری عقلانی و حتی واسطه‌گر(در روند انعقاد آتش بس) به افکار عمومی جهان معرفی کنند!

این ادعای وقیحانه در حالی از سوی جریانات رسانه‌ای آمریکا پمپاژ می‌شود که واشنگتن نه تنها هدایت فرامتنی منازعه را به سود منافع صهیونست‌ها بر عهده دارد، بلکه در سطح لجستیک و عملیاتی نیز در میدان جنگ حضور داشته و نسل کشی علیه کودکان غزه با نظارت مستقیم و بدون واسطه آن صورت می‌گیرد.

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند.

مروری بر گزارش واشنگتن پست در خصوص عملیات وعده صادق، این واقعیت را ملموس‌تر ساخته است. این روزنامه که بیشتر به طیف سنتی حزب جمهوریخواه آمریکا وابسته است، در شماره اخیر خود در خصوص عملیات ایران در عمق استراتژیک اراضی اشغالی می‌نویسد:

"اسرائیل در طول عملیات نظامی شش ماهه خود علیه حماس، حملاتی را در سوریه علیه ایران و متحدانش انجام داده است ما حمله اسرائیل در اول‌آوریل امسال ( حمله به ساختمان کنسولگری سقارت ایران در دمشق) با دیگر اهداف تفاوت برجسته‌ای داشت.
زیرا قاعدتاً اماکن دیپلماتیک باید معاف از درگیری و منازعات نظامی باشند. اما حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، آمریکا را ناامید کرد! ، سه مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گفتند که لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دفاعی معتقدند که اسرائیل باید قبل از موعد به آن‌ها اطلاع می‌داد، زیرا این حمله برای منافع ایالات متحده در منطقه تأثیر داشت. اکنون آمریکایی‌ها نگران وقوع یک جنگ چندجانبه علیه مواضع منطقه‌ای خود و اسرائیل هستند، چنانچه پس از حمله ایران ( عملیات وعده صادق) نیز شاهد تبعات اقدام اسرائیل بودیم."

سؤال اصلی اینجاست که چرا واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های آمریکایی، قبل از وقوع عملیات وعده صادق به جای محکوم کردن اقدام غیر قانونی، وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس، در مصاحبه با تحلیلگر‌ها و استراتژیست‌های مختلف غربی مدعی ناتوانی ایران در واکنش به تل آویو شده و سخنی از ناامیدی آمریکا از اسرائیل به میان نمی‌آوردند؟!

واقعیت امر این است که شوک ناشی از عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق نه تنها در سطوح سیاسی، بلکه در سطوح رسانه‌ای نیز مولد بحران‌های محاسباتی و آینده پژوهی زیادی در واشنگتن و تل آویو بوده است. از این رو آثار و تبعات مؤثر عملیات وعده صادق به سود امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه، به برهه زمانی کنونی محدود نخواهد ماند.

این ترس و دغدغه بزرگ و عمیق، سرتاسر آمریکا و اراضی اشغالی را فراگرفته است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا