Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي وزير کشور با تاکيد بر بازسازي، نوسازي و رونق واحدهاي توليدي گفت: براساس دستور صريح وزير کشور بازگشت واحدهاي نيمه تعطيل و تعطيل به چرخه توليد ملاک ارزيابي و استمرا خدمت فرمانداران در سال 98 است.

بابک دين پرست شامگاه يکشنبه در جلسه اعضاي کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان همدان اظهار داشت: هنر فرمانداران رونق و توسعه بخشيدن به توليد است و در سالجاري بايد براي اين موضوع تلاش مضاعف داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از فرمانداران خواست نسبت به شناسايي واحدهاي فعال و نيمه فعال که پايين تر از ظرفيت اسمي مشغول توليد هستند اقدام کرده و براي رساندن اين صنايع به حداکثر توان توليد تلاش کنند.
دين پرست همچنين به فرمانداران سراسر کشور توصيه کرد فارغ از مسائل سياسي به مشارکت اقتصادي اهميت داده و دست کم نيمي از وقت خود را براي اين منظور صرف کنند تا به نتايج مورد نظر دولت تدبير و اميد برسيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي وزير کشور با بيان اينکه 2 هزار و 22 واحد توليدي تا پايان آذرماه سال گذشته در تملک بانک ها قرار گرفتند، گفت: بازگشت واحدهاي تملک شده توسط بانک ها به چرخه توليد از وظايف فرمانداران در سالجاري است.
وي تاکيد کرد: رونق و توسعه توليد مهمترين شاخص ارزيابي نماينده هاي عالي دولت است و ادامه فعاليت فرمانداران بر اساس دستور صريح و موکد وزير کشور منوط به تحقق اين شاخص است.
دين پرست از اختصاص 300 هزار ميليارد ريال در راستاي رونق توليد، بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي در سال گذشته خبر داد و افزود: دولت اين ميزان را در قالب تسهيلات در اختيار کارخانه ها و صنايع مورد نياز قرار داد که سهم همدان از اين موضوع 460 طرح با رقم هشت هزار و 280 ميليارد ريال بود.
وي به تبيين طرح آمايش سرزمين اشاره کرد و گفت: منهاي سه استان طرح مطالعات آمايش سرزمين همه استان ها تهيه و تنظيم شده و اميدواريم سازمان برنامه و بودجه با شتاب بيشتري استان هاي باقي مانده را به اتمام رسانده و موجب تعادل و توازن منطقه اي و پر شدن شکاف هاي بين استان هاي محروم و کمتر توسعه يافته شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي وزير کشور به شناسايي 134 طرح نفت و گاز و پتروشيمي نيمه تمام در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در اين راستا رييس جمهوري به وزارت نفت براي تعيين تکليف اين طرح ها دستور داده است.
دين پرست با اشاره به ظرفيت هاي کم نظير همدان در زمينه معادن و شهرک هاي صنتعي خواستار رسيدگي و نظارت بيشتر به آنها براي بهبود شرايط کسب و کار و رونق اقتصادي در اين بخش ها شد.
** مطالبات قطعه سازان خودرو پيگيري مي شود
وي تاکيد کرد: تا پايان هفته آتي گزارشي از وضعيت شرکت هاي قطعه ساز خودرو براي رييس جمهوري، معاون اول رييس جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت ارسال و مطالبات اين شرکت ها را از خودروسازان کشور پيگيري مي کنيم.
دين پرست اظهار داشت: شرکت هاي خوروساز براي پرداخت مطالبات شرکت هاي قطعه ساز اقدام کرده و براي رفع مشکلات اين شرکت ها روند پرداخت ها را شتاب بيشتري بدهند.
وي افزود: مطالبه قطعه سازان خودرو مختص يک استان نيست و چند استان کشور درگير اين موضوع هستند.
نيک پرست شرايط شرکت هاي خودروساز را از مسائل مهم کشور عنوان کرد که مشکلات عديده اي را به بخش توليد وارد کرده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير کشور با اشاره به گزارشي که براي رييس جمهوري در اين زمينه در دست تهيه است، گفت: تامين اعتبار مورد نياز براي اين حوزه از جمله مسائلي است که در نامه ياد شده به آن مي پردازيم.
وي تهاتر مطالبات قطعه سازان در قبال پرداخت بدهي اين شرکت ها به بانکها و يا تامين اجتماعي و امور مالياتي را از جمله راهکارهاي رسيدن شرکت هاي قطعه ساز به مطالبات معوقشان برشمرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير کشور در سفر نيم روزي خود به همدان از شهرک صنعتي بوعلي و کارخانه سينا گستر، موکت همدان و شهرک گلخانه اي بازديد کرد.
7527/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است

 محمدکریم پورمند  با بیان اینکه شعار هفته سلامت «سلامت من حق من» است، بیان کرد:در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، نقش سازمان دامپزشکی کشور در اقتصاد مردم‌محور همگام با سلامت جامعه بدون واسطه و مستقیم است و توجه به مسائل اقتصادی هم‌زمان با رعایت اصول بهداشتی توسط فعالان صنعت ضروری است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به‌عنوان یک بیماری مشترک انسان و دام علاوه بر اینکه سلامت جمعیت انسانی و طیور را تهدید می‌کند، می‌تواند ضربه اقتصادی نیز به اقتصاد یک کشور و تجارت بین‌المللی آن وارد کند؛ بنابراین نظارت و مراقبت فعال و غیرفعال دامپزشکی در زمینه تولید گوشت مرغ سالم، اقتصاد روستا، حفظ صنعت طیور و سلامت کشور امری است که به طور مستمر در جریان است.

پورمند به لزوم رعایت نکات بهداشت در روند تولید طیور گوشتی اشاره کرده گفت: تولید گوشت مرغ باکیفیت و سالم که تأمین‌کننده نیاز جامعه به این فرآورده خام دامی است، نیازمند رعایت موارد و نکات بهداشتی در روند تولید و پرورش طیور گوشتی است. ازاین‌رو کارشناسان دامپزشکی با رصد و پایش بیماری‌های مختلف طیور طی دوره پرورش و همچنین بررسی شرایط و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرغداری‌ها، به بهبود و ارتقای سطح کیفیت و کمیت محصول تولیدی کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: باهدف پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور، مراقبت‌های فعال و غیرفعال در مرغداری‌های سطح استان، روستاها و تالاب‌ها در حال انجام است و نظارت بر اقدامات بهداشتی مرغداران نیز در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی از تهیه جوجه، حمل‌ونقل و اقدام به جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری و همچنین نظارت و پایش در طول دوره پرورش، توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد و از طریق سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور (GIS) ارزیابی و بررسی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، کارشناسان دامپزشکی بر بیش از ۲۳ میلیون و ۶۸۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نظارت بهداشتی فعال و مستمر انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی گفت: بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و در تمامی مراحل پرورش، آموزش‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران ارائه می‌شود.

پورمند خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش راندمان تولید و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزا به مرغداران توصیه می‌شود مقررات بهداشتی و مدیریتی نحوه ورود به سالن رعایت شود، واکسیناسیون طیور طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود، مقررات بهداشتی و مدیریتی در خصوص دان و مواد اولیه رعایت شود، مدیریت کود و بستر سالن مرغداری و در پایان دوره پرورشی عقیم‌سازی کود مرغداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود و نگهداری طیور در فضای محصور و دور از ارتباط آزاد با پرندگان مهاجر آبزی و پرندگان آزاد پرواز انجام شود.

این مسئول از مردم خواست هرگونه تلفات در طیور صنعتی، روستایی و حیات‌وحش را با قید فوریت به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند تا اقدامات متناسب برنامه‌ریزی و عملیاتی گردد.

وی در پایان تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر واکسیناسیون بیش از ۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی و بالغ به ۵۱۹ میلیون قطعه جوجه توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی نظارت مستمر داشته‌اند که به‌طورقطع همکاری مرغداران و رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی ضامن تولید مستمر و پایدار واحدها و اشتغال‌زایی مربوطه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد