Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@12:05:26 GMT

سناتور آمریکایی: قطعا جنگی با ایران آغاز نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۰۱۲

سناتور آمریکایی: قطعا جنگی با ایران آغاز نخواهد شد

 سناتور کنونی و نامزد اسبق جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه کسی به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست، گفت قطعا جنگی با ایران آغاز نخواهد شد.

به گزارش صدای ایران از فارس، «میت رامنی» می‌گوید اطمینان دارد که بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ها، هیچ‌کس در کاخ سفید خواهان درگیری نظامی با ایران نیست و قطعا جنگی با ایران اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رامنی که عضو کمیته روابط خارجی سنا است و در جریان اطلاعات محرمانه مرتبط با تنش‌های اخیر در منطقه هم قرار گرفته، در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، «تهدید ایران» را «تهدیدی واقعی» ارزیابی کرد و گفت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و همچنین خروج کارکنان سفارت و کنسولگری آمریکا از عراق، اقدامات احتیاطی و با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران بوده است.

او اما درباره احتمال بروز درگیری نظامی و جنگ با ایران، گفت: «من حتی برای یک دقیقه هم باور نمی‌کنم که رئیس‌جمهور یا "جان بولتون" [مشاور امنیت ملی کاخ سفید] یا رک بگویم هرکسی در سمت‌های ارشد کاخ سفید، به رفتن به کاخ سفید یا جنگ، علاقه‌ای داشته باشد.»

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲، افزود: «این اتفاق نخواهد افتاد. علاقه‌ای به انجام این کار وجود ندارد. مگر اینکه از سوی ایران حمله یا اتفاقی از این دست رخ دهد، که البته کسی انتظار چنین چیزی را ندارد. جنگ با ایران اتفاق نخواهد افتاد. رئیس‌جمهور به صراحت گفته است که بزرگترین اشتباه در عصر کنونی ما تصمیم رئیس‌جمهور [جورج دابلیو] بوش برای رفتن به عراق بوده است. این تصور که او هم همین مسیر را دنبال کند و سراغ ایرانی برود که از لحاظ نظامی دشمنی به مراتب دشوارتر است؛ چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.»

در روزهای گذشته همزمان با حضور ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در نزدیکی خلیج فارس، برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که واشنگتن گزینه درگیری نظامی با ایران را مورد بررسی قرار داده است. اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که مدعی شد استقرار این ناو و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه برای مقابله با «تهدید ایران» است هم بر این فضا دامن زد.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در چند توییت این ادعاها را رد و رسانه‌ها را به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرده‌اند. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ترامپ هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دولت، تأکید کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی

«جو لیبرمن» سناتور پیشین آمریکایی که به داشتن مواضع ضدایرانی شهره بود، در سن ۸۲ سالگی مُرد.

به گزارش ایسنا، خانواده جو لیبرمن روز پنجشنبه مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال 2013 و پس از چهار دوره 6 ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست درنظر گرفته شده بود.

این سیاستمدار یهودی حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

لیبرمن که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را برعهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو از تصویب قطعنامه آتش‌بس ناراحت است