Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی غروب یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، گفت: باید اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی در حوزه درمان و پیشگیری از گسترش مواد مخدر انجام شود تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از این بلای خانمان سوز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در برابر مسائل اجتماعی رسالت سنگینی دارند و معالجه درد بزرگ اجتماعی اعتیاد از وظایف این دستگاه‌ها است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: حوزه علمیه دارای هویت فرهنگی، اجتماعی و مردمی است که در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز رسالت‌هایی بر عهده دارد و اعتیاد نیز در رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

وی بیان کرد: نگاه فردی به اعتیاد با رویکرد فقهی همراه است اما برای پیشگیری از اعتیاد تنها نگاه فردی کافی نیست زیرا اعتیاد به عنوان پدیده بسیار مخرب اجتماعی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و به بررسی آن بپردازیم.

آیت الله اعرافی گفت: از آنجایی که اعتیاد میلیون‌ها انسان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کام خود می‌کشد و خسارت و تخریب‌های بسیاری را به همراه دارد باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و در این ارزیابی لازم است که نگاه‌های دینی نیز با آن همراه باشد.

قبح پدیده مخرب اعتیاد باید افزون شود

وی با بیان اینکه در نگاه اجتماعی قبح پدیده مخرب اعتیاد باید افزون شود، گفت: حوزه علمیه چنانچه به درستی این مسئله را تحلیل کند و مقدمات کار را به خوبی انجام دهد می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: حضور منجسم در عرصه پیشگیری از اعتیاد می‌تواند موجب کاهش ابتلاء به مواد مخدر در کشور شود.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات مقدماتی از جمله آگاهی، اطلاعات، تحقیقات و مطالعات برای انجام اعمال پیشگیرانه، افزود: برای پیشگیری از یک سو باید همه اطلاعات را به صورت منظم جمع‌آوری کنیم و از سوی دیگر باید تحقیقات لازم را انجام دهیم زیرا اعتیاد هم به عنوان مسئله فردی و هم به عنوان مسئله اجتماعی می‌تواند مورد تحقیق قرار گیرد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: حضور روحانیت در فرهنگ سازی و اشاعه قبح اعتیاد و همچنین پیشگیری از اعتیاد باید گسترش یابد.

وی ضلع مهم پیشگیری از اعتیاد را در قم معرفی کرد و افزود: لازم است هسته‌های پیشگیری از اعتیاد علاوه بر قم در همه استان‌ها شکل گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیان کرد: متأسفانه جامعه بین المللی قدر تلاش‌های گسترده ایران و خدمات و سختی‌های شهدا را ندانسته است و ما به عنوان حوزه مدعی هستیم و این امر را از جامعه بین الملل مطالبه داریم.

کد خبر 4621115

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه های علمیه قم اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با انجام عملیات وعده صادق

                                                                                              حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونیستی تثبیت شد و قدرت بازدارندگی ایجاد کرد و اولین واکنش رژیم صهیونیستی با چند ریزپرنده مورد تمسخر قرار گرفت.   وی در ادامه بیان کرد: استان ایلام در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته، در ایام نوروز نیز شاهد برخی مراسماتی بودیم که با فرهنگ کردی ایلامی اصلاً شباهت نداشت.   امام جمعه ایلام ادامه داد: لباس‌ها، آیین‌ها و واژه‌هایی که هم اکنون در استان ایلام ترویج داده می‌شود، با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد.   وی تصریح کرد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برای جلوگیری از این فرهنگ‌های وارداتی، به استان ورود کنند.   حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: ما در استان ایلام آداب و رسومی داریم که باید احیا شود، این وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.   وی اضافه کرد: در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم.   امام جمعه ایلام گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان ایلام مثل صنایع دستی داریم که این فرهنگ کار در بخش صنایع دستی باید از درون خانواده‌ها شروع شود.   نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: فرهنگ اشتغال در استان باید از درون خانواده‌ها شروع شود، بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ما در حال فراموشی است.   وی مطرح کرد: نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، جوان وقتی بیکار باشد اسیر فضای مجازی می‌شود.   حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: دشمن روی مسأله حجاب و عفاف سرمایه گذاری می‌کند، دشمن لباس‌هایی ترویج می‌دهد که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد، باید جلوی این کار گرفته شود.   امام جمعه ایلام عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد، مسأله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است.

دیگر خبرها

  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با انجام عملیات وعده صادق
  • نهادینه شدن فرهنگ کار مهمترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است