Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:29:02 GMT

حکیم: عراق می‌تواند میانجی ایران و آمریکا باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۴۸۹

حکیم: عراق می‌تواند میانجی ایران و آمریکا باشد

جوی هود»، کاردار سفارت آمریکا در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با «سید عمار حکیم»، رهبر این جریان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روابط فیمابین و تازه‌ترین تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد تنش اخیر میان آمریکا و ایران مایه نگرانی تمامی کشور‌های منطقه است و امنیت و ثبات این کشور‌ها را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر جریان حکمت ملی عراق با استقبال از برخی اظهارات مبنی بر علاقه‌مندی دو طرف برای کاهش شدت نزاع، عنوان کرد: «این اظهارات می‌تواند سرآغازی برای دستیابی به راه‌حل‌های مناسب و دور کردن ملت‌های منطقه از جنگ‌ها و سیاست‌های محاصره باشد.»

وی در ادامه تاکید کرد که عراق روابط تنگانگی با طرفین منازعه دارد که این امکان را به عراق می‌دهد که نقش میانجی را برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و پایان دادن به وضعیت تنش ایفا کند.

حکیم با اشاره به اینکه تامین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک در عراق از مسئولیت‌های دولت این کشور است، اظهار داشت: در مقابل این هیات‌ها باید پیام‌های مثبتی در خصوص وضعیت سیاسی و امنیتی عراق بفرستند چرا که عراق به مرحله‌ای رسیده که در آن، تمامی دلایلی که موجب خروج کارمندان یا اتباع این کشور‌ها از اراضی عراق می‌شود، رفع شده است

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عمار حکیم ایران و آمریکا عراق مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در واکنش به انهدام ریزپرنده‌های ناشناس در استان اصفهان از سوی پدافند هوایی کشورمان گفت: دشمن صهیونیستی باید بداند هر اقدامی انجام دهد پاسخ بعدی جمهوری اسلامی کوبنده و بسیار سخت خواهد بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که پیش از این نیز شاهد برخی ریزپرنده های نفوذی در کشور بوده ایم که با واکنش جدی جمهوری اسلامی مواجه شده و توفیقی در عملیات خود پیدا نکرده بودند، گفت: از آسمان کشور با دقت حفاظت می شود و پدافند هوایی کشورمان با رصد دقیق هر نوع پرواز مشکوکی به سرعت نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

وی در ادامه درباره برخی اخبار کذب که از سوی رسانه‌های غربی درباره مورد هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی در خاک ایران منتشر می شود، اذعان کرد: رسانه های غربی با انتشار این اخبار به دنبال ایجاد جنگ روانی میان مردم هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به هوشیاری و هوشمندی مردم در دریافت اخبار، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک خورده اسرائیل از عملیات «وعده صادق» است تا از این رو با تحرکات این چنین و جنگ رسانه ای تلاش دارد چهره در هم شکسته خود و هم پیمانانش را ترمیم کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد