Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:15:33 GMT

کاخ سفید بخشی از معامله قرن را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۵۸۶

کاخ سفید بخشی از معامله قرن را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید بعداز ظهر یکشنبه بخش نخست طرح صلح خاورمیانه را که طی آن مقامات در نشستی خواستار تشویق به سرمایه گذاری در کرانه‌باختری، غزه و این منطقه خواهند شد را اعلام می‌کند.

این نشست قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه بحرین برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست وزرای اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت.


این اقدامات توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که محور این نشست در ۴ موضوع اصلی، زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی خواهد بود تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

قرار است که در این نشست از هرگونه بحث درباره موضوعات سیاسی خودداری شود و فقط وزرای اقتصاد به همراه هیئت‌هایی از شرکت‌های تجاری حضور داشته باشند.

همچنین وزیر اقتصاد بحرین نیز برگزاری این نشست در این کشور را تأیید کرده و مدعی شده است که این نشست بر اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی که به نفع تمام منطقه باشد تاکید خواهد داشت.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا با شعار پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌هایشان و اسکان آن‌ها در منطقه جایگزین، یعنی کشورهای دیگر است.
 

کد خبر 4621176

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فلسطین بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت:  چهار هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد سکونت دارند که در سال گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر نفت سفید به این خانوارها اختصاص یافت.

 حمید مظفری نژاد افزود :  گسترش شبکه گازرسانی و توزیع الکترونیکی سوخت در بستر سامانه "سدف" با شناخت صحیح مصرف کنندگان واقعی، کاهش ۶۹ درصدی مصرف نفت سفید را در منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل تر به همراه داشته است.

مدیر منطقه سبزوار گفت: هم اینک ۷۴ باب فروشندگی مجاز نفت سفید در منطقه فعالیت دارند که خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی به راحتی می توانند با مراجعه به نزدیکترین فروشندگی محل زندگی خود نسبت به دریافت سهمیه اقدام کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها