Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مطالعات اخير نشان مي‌دهد ترکيب هواي گرم، مواد سمي و انواع عفونت؛ احتمال ابتلا به بيماري مزمن کليه به ويژه در کارگران را افزايش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايرنا ، با افزايش ديابت و فشار خون بالا در جهان، بيماري مزمن کليه يا CKD، يک چالش مهم در بهداشت عمومي قلمداد مي‌شود. اين عارضه معمولا به کم خوني، ضعف استخواني، آسيب‌هاي عصبي و در نهايت به نارسايي کليه، بيماري هاي‌قلبي و مرگ زودرس منجر مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطالعات اخير محققان دانشگاه کلرادو نشان مي‌دهد شرايط جوي و گرماي هوا احتمال ابتلا به بيماري مزمن کليه به ويژه در کارگران و کشاورزان که فعاليت زيادي در هواي آزاد دارند را، افزايش مي‌دهد. در ادامه مطالعات آمده است، گرماي هواي ناشي از تغييرات اقليمي در ترکيب با مواد سمي و شيميايي از جمله گليفوسات و فلزات سنگين از جمله سرب و کادميم در افزايش شيوع بيماري‌ مزمن کليه نقش مهمي دارد.
انواع عفونت‌ها و عوامل ژنتيکي نيز از جمله مهمترين دلايل بروز اين عارضه هستند.
با توجه به گسترش بيماري مزمن کليه در سراسر جهان، محققان به دنبال دلايل اين عارضه و کاهش عوامل خطر آن هستند.
کليه اندامي لوبيا شکل و تقريبا به اندازه مشت بسته انسان است و درست زير قفسه سينه قرار دارد. عملکرد کليه به زبان ساده، دفع زباله‌هاي بدن است. اين عضو روزانه حدود 200 ليتر خون تصفيه مي‌کند و از آن حدود 2 ليتر آب اضافي و مواد زائد غربال مي‌کند که از طريق مجاري اداراي دفع مي‌شود.
تنظيم فشار خون، تعادل الکتروليتي و توليد سلول‌هاي قرمز خون به عهده کليه هاست. چنانچه کليه‌ها يک روز وظايف خود را به درستي انجام ندهند، عملکرد اکثر ارگان‌هاي بدن، به ويژه قلب مختل مي‌شود.
شايع‌ترين علايم نارسايي کليه تهوع و استفراغ، کاهش ميزان ادرار، تورم به خصوص در ناحيه مچ پا و دور چشم، طعم نامطبوع در دهان و احساس بويي شبيه به ادرار در بازدم، خستگي مزمن، کاهش حافظه، ايجاد ضايعات پوستي، مشاهده کف در ادرار، مشاهده خون در ادرار، تنگي نفس و کاهش اشتها است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای امروز استان صاف تا کمی ابری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو از کشور و استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و در بعضی مناطق احتمال رگبار و رعدوبرق خواهد شد.
بر این اساس طی فردا جمعه احتمال وقوع رگبار محدود به نوار شرق استان خواهد بود، اما طی روز‌های شنبه و سه شنبه در همه مناطق استان احتمال رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
از نظر دمایی بررسی‌ها حاکی از تداوم روند افزایشی دما بویژه دمای شبانه در چهار روز آینده است.

دیگر خبرها

  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران
  • گرمای بهاری در مازندران
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد