Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:51:01 GMT

گام‌های اساسی زندگی مهدوی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۷۸۲

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود (عج) با بیان اینکه در زندگی بر پایه امامت، امام به سمت جامعه حرکت می‌کند گفت: در دوران امام حسین (ع)، مردم کوفه امام حسین (ع) را به طرف خود خواند و از امام خواست که به طرف کوفه حرکت کند، چرا که مردم کوفه احساس نیاز می‌کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در نشست زندگی مهدوی که از سوی بخش عترت در سالن نشست‌های نمایشگاه قرآن برگزار شد اظهار کرد: در زندگی مهدوی این‌گونه نیست که امام به سمت مردم برود و یا مردم از امام دعوت کنند که بیاید؛ بلکه این جامعه است که باید به سمت امام برود و خود را آماده سفر به سمت امام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفیل تصریح کرد: در جامعه شیعی در طول تاریخ افراد مهدوی کم نداشتیم اما آنها زندگی‌شان را بر اساس آمدن امام پایه‌ریزی کردند در حالی که باید تعریف خود را در در این زمینه تغییر دهند به طوری که مهیای سفر به سمت امام باشند و حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی مهدوی باید افق، هدف و نگاه داشته باشیم، اظهار کرد: باید وسایل سفر خود را برای حرکت آماده کنیم و خود را مهیا کرده باشیم؛ زندگی وقتی امام زمانی می‌شود که مقصد داشته باشیم و مقصد ما امام زمان (عج) باشد.

کفیل گفت: برای رسیدن به مقصد که همان امام زمان (عج) است، باید جایگاهی را برای خود تعریف کنیم که جایگاه رهبری است؛ یعنی ما باید بخواهیم که در نظام حکومت امام زمان (عج) رهبر شویم.

وی گام سوم زندگی مهدوی را داشتن امید عنوان کرد و افزود: برای اینکه فرد در جامعه مهدوی رهبر شود، باید امید داشته باشد و با این امید، اطرافیان را نیز همراه کند.

کفیل اظهار کرد: گام چهارم نیز این است که جامعه را برای رساندن به زندگی مهدوی با خود همراه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندگی مهدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • ابدی ساختن امر گذرا