Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:29:10 GMT

گودبای پارتی سرخابی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۸۲۴

گودبای پارتی سرخابی‌ها

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب برگزار می‌شود و دو نماینده حذف شده ایران برابر حریفان خود قرار می‌گیرند. پرسپولیس در گروه D، از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی با قضاوت کریشانتا پریرا داور سریلانکایی به مصاف السد قطر می‌رود. سونیا احمدی خبرنگار

سرخپوشان پایتخت که پنجشنبه گذشته با پیروزی مقابل پارس جنوبی برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شدند، امشب دیداری تشریفاتی با حریف قطری خواهند داشت چرا که شاگردان برانکو با شکست در بازی برگشت مقابل پاختاکور، شانس اندک برای صعود را هم از دست دادند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، قرمزها که خود را برای بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل سپاهان آماده می‌کنند، امیدوارند در این مسابقه به پیروزی برسند تا علاوه بر افزایش روحیه برای دیدار حساس جام حذفی، خداحافظی آبرومندانه‌ای از آسیا داشته باشند. در سوی مقابل، السد که با پیروزی 2-1 در بازی آخر خود مقابل الاهلی عربستان، با 10 امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و صعودش را مسجل کرد، برای اینکه جایگاه خود را به عنوان تیم اول گروه قطعی کند، به پیروزی در این مسابقه نیاز دارد. چرا که در صورت تساوی ممکن است پاختاکور با پیروزی مقابل الاهلی عربستان که بازی‌شان ساعت 23:30 آغاز می‌شود، صدرنشین شود. البته شاگردان جوسوالدو فریرا پرتغالی که آنها هم عنوان قهرمانی این فصل از لیگ ستارگان قطر را به دست آوردند، جمعه شب در مسابقات امیر کاپ قطر 4-1 مغلوب الدحیل شدند. پرسپولیس و السد تاکنون 5 بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر هم قرار گرفته‌اند که 2 برد سهم هر تیم و یک تساوی حاصل کارشان بوده است. در این تقابل‌ها، پرسپولیس 4 گل زده و 5 گل هم دریافت کرده است. بازی رفت این فصل دو تیم نیز با پیروزی 1-0 تیم قطری به پایان رسید. السد در ۸ دوره اخیر جمعاً 20 تقابل با تیم‌های ایرانی داشته که 8 برد، 5 شکست و 7 تساوی ثبت شده است.
 شام آخر مجیدی؟
العین  در گروه C از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین میزبان استقلال است. مسابقه‌ای که کو هیونگ جین از کره جنوبی قضاوت آن را برعهده دارد. آبی‌پوشان پایتخت هم در شرایطی به میدان می‌روند که دیدار آنها هم مانند پرسپولیس تشریفاتی است. شاگردان فرهاد مجیدی هم با تساوی 1-1 در بازی قبل خود برابر الدحیل، شانس صعود از گروه را از دست دادند. البته این موضوع برای تیم اماراتی نیز صدق می‌کند و العین هم با شکست 2-0 مقابل الهلال عربستان، دیگر حذف شده این گروه است و انگیزه‌ای برای این بازی ندارد.
برخی این بازی را شام آخر سرمربی موقت استقلال تصور می‌کنند و می‌گویند مجیدی فصل آینده دیگر سرمربی آبی‌ها نخواهد بود اما شماره 7 سابق و محبوب آبی‌ها بعد از پیروزی 2-1 تیمش در آخرین دیدار لیگ مقابل سپیدرود، از علاقه‌اش به ماندن و ساختن استقلالی قوی صحبت کرد. در ضمن این یک بازی آسیایی است که استقلال برای دفاع از اعتبارش به میدان می‌رود و مجیدی که تاکنون 2 برد و 2 تساوی در بازی‌هایی که سرمربی بوده به دست آورده، اصلاً دوست ندارد این بازی را ببازد. نکته جالب اینکه مجیدی در این بازی به عنوان سرمربی مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در دوران بازی سابقه پوشیدن پیراهن آن را دارد. العین در حالی در فصل ۳-۲۰۰۲ در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی رسید که مجیدی به عنوان بازیکن قرضی در این تیم بازی می‌کرد. شاگردان ژلکو سوپیچ کروات در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ امارات با 46 امتیاز در رده سوم هستند و شانسی برای قهرمانی ندارند. با این حال، این تیم در آخرین بازی خود برابر الوصل به پیروزی پرگل 5-1 رسید و تیمی خطرناک محسوب می‌شود. العین و استقلال تاکنون 8 بار با هم بازی کرده‌اند که تیم اماراتی 3 بار شکست خورده و 2 بار هم پیروز شده است. ضمن اینکه 3 بازی دو تیم هم مساوی شده که آخرین آن بازی رفت بود. استقلال در مصاف‌های پیشین 8 گل به العین زده و 13 گل هم دریافت کرده است. برد 6-1 العینی‌ها در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی سال 2017 برابر استقلال در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان، سنگین‌ترین شکست آبی‌ها در تمامی رقابت‌ها طی 4 دهه گذشته به شمار می‌رود و حالا باید دید آبی‌ها می‌توانند آن نتیجه را جبران کنند یا خیر. در دیگر بازی این گروه نیز، الدحیل قطر و الهلال از ساعت 22:30 به مصاف هم می‌روند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل اوگاندا

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که جهت حضور در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ به صربستان سفر کرده است، ظهر امروز در اولین بازی دور گروهی خود به مصاف اوگاندا رفت و توانست با پیروزی در دو دست اول و دوم، بازی را به سود خود به پایان ببرد.

در این دیدارها که برنده دو دست از سه دست مشخص می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در دو دست اول و دوم بازی را به سود خود پایان رسانده و پیروزی و با حساب دو بر صفر به پیروزی برسد.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان که در مرحله گروهی برابر بلژیک، آلمان و اوگاندا هم گروه است، فردا رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت تهران در بلگراد به مصاف آلمان خواهد رفت.

کد خبر 6084500 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • پیروزی تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • پیروزی ذوب آهن و سپاهان مقابل حریفان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل اوگاندا