Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@22:09:42 GMT

کاوشگر چینی تصورات دانشمندان از سطح ماه را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۳۴۸

کاوشگر چینی تصورات دانشمندان از سطح ماه را تغییر داد

طبق اطلاعات ارسال شده به زمین کاوشگر چینی فعال روی سطح ماه به تازگی مواد معدنی ناشناخته‌ای را کشف کرده است.

به گزارش شریان نیوز،

 اطلاعات ارسالی از کاوشگر متعلق به کشور چین که بر روی ماه در حال انجام ماموریت تحقیقاتی است، نشانگر کشف نوعی از مواد معدنی جدید در قسمت تارک این سیاره است. برخی از دانشمندان علوم فضایی معتقدند پس از بررسی این نتایج ممکن است بسیاری از تصورات انسان‌ها در مورد این سیاره دچار تغییر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل سال جاری میلادی یعنی زمانی که گاوشگر Yutu 2 برای اونجام ماموریتی تحقیقاتی به نام Chang'e 4 به ماه فرستاده شد هیچ کس فکر نمی‌کرد این کاوشگر چینی موفق شود تنها چند ماه پس از پرتاب از روی زمین، مواد معدنی ناشناخنه‌ای را روی سطح ماه کشف کند. این کاوشگر اولین جستجوگری بود که توانست با موفقیت روی سطح تاریک ماه فرود آید و در آن مواد تحقیقاتی را انجام دهد.

کاوشگر Yutu 2 در حال حاضر در نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین دهانه‌های کوهستانی سطح ماه قرار دارد. این کاوشگر پس ار مدتی گردش در آن محیط و آنالیز تعداد زیادی از عناصر جدید با ارسال پیامی به زمین حجم زیادی از دانشمدان را شگفت زده کرد. زیرا این کاوشگر با بررسی خاک آن منطقه عناصری ناشناخته برای انسان‌های روی زمین را کشف کرده است که اگر که با تصورات پیشین از مواد تشکیل دهنده آن قسمت از ماه تفاوت دارد.

دانشمندان بر این باورند که پوسته ماه و لایه‌های گوشته از هم متمایز هستند و یک لایه حجیم سرد و باستانی از ماگما بین این دو قسمت از ماه قرار دارد. اطلاعات بیان شده تا اینجا اکثرا بر اساس مستنداتی است که از ماموریت آپولو بدست آمده است ولی حالا و پس از شواهد و اطلاعاتی که توسط کاوشگر چینی ارسال شده است، دانشمندان در مورد شناخت خود از لایه‌های ساختاری ماه دچار شک و تردید شدند. تحقیق و بررسی در مورد این مواد معدنی هم‌چنان ادامه دارد و سازمان‌های فضایی چنی اعلام کردند در صورت دریافت هرگونه اطلاعات جدید آن را با سایر دانشمندان به اشتراک می‌گذارند.

برچسب هاکاوشگر

منبع: شریان

کلیدواژه: کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین

دانشمندان یک سیاهچاله غول‌پیکر کشف کرده‌اند که نه تنها بزرگ‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای در کهکشان ما بلکه به طرز شگفت‌انگیزی به ما نیز نزدیک است! این سیاهچاله عظیم که تنها ۲۰۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد، یکی از نزدیک‌ترین سیاهچاله‌های شناخته شده است.
به گزارش تسنیم، سیاهچاله‌ها موجودات عجیبی در دنیای نجوم هستند که به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ سیاهچاله‌های معمولی که جرمی تقریباً مانند خورشید دارند و سیاهچاله‌های کلان‌جرم که غول‌پیکر هستند و جرمشان می‌تواند تا میلیاردها برابر خورشید باشد. دانشمندان اندازه سیاهچاله‌ها را با جرم آنها می‌سنجند.

نکته عجیب اینجاست که سیاهچاله‌های با جرم متوسط، خیلی کم پیدا می‌شوند! اکثر سیاهچاله‌های ستاره‌ای که تا به حال کشف شده‌اند، حداکثر 20 برابر خورشید جرم دارند. اما مدتی است که دانشمندان سیاهچاله‌های ستاره‌ای با جرم‌های بسیار بیشتر، مانند سیاهچاله‌ای با 33 برابر جرم خورشید پیدا کرده‌اند. چرا سیاهچاله‌های با جرم متوسط کم‌یاب هستند؟ این سوالی است که دانشمندان هنوز در حال تلاش برای یافتن پاسخ آن هستند.

دانشمندان یک سیاهچاله غول‌پیکر کشف کرده‌اند که نه تنها بزرگ‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای در کهکشان ما است بلکه به طرز شگفت‌انگیزی به ما نیز نزدیک است! این سیاهچاله عظیم که تنها 2000 سال نوری با زمین فاصله دارد، یکی از نزدیک‌ترین سیاهچاله‌های شناخته شده تا به حال است.

این کشف شگفت‌انگیز توسط گروهی از دانشمندان به رهبری "پاسکواله پانوزو" محقق ارشد مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS) در رصدخانه پاریس PSL فرانسه انجام شده است. پانوزو در بیانیه‌ای گفت: "هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که چنین سیاهچاله غول‌پیکری در این نزدیکی وجود داشته باشد. این یک کشف استثنایی است که شاید فقط یک بار در طول زندگی یک دانشمند اتفاق بیافتد."

این کشف چه اهمیتی دارد؟

این سیاهچاله بزرگ‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای است که تا به حال در کهکشان ما کشف شده است و جرم آن 33 برابر خورشید است!

این سیاهچاله به طرز شگفت‌انگیزی به ما نزدیک است. تنها 2000 سال نوری با زمین فاصله دارد که در دنیای نجوم فاصله بسیار کوتاهی محسوب می‌شود.

این کشف می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر شکل‌گیری و تکامل سیاهچاله‌ها کمک کند.

این سیاهچاله چگونه کشف شد؟

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های قدرتمند در زمین و فضا، این سیاهچاله را کشف کردند. آنها با مشاهده حرکت ستاره‌ای که در مدار این سیاهچاله می‌چرخید، توانستند جرم و فاصله آن را تخمین بزنند.

غول سیاه کهکشانی با تلسکوپ فضایی گایا شکار شد!

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی گایا که کهکشانی راه شیری را نقشه‌برداری می‌کند، این سیاهچاله غول‌پیکر را کشف کرده‌اند. اما نکته جالب اینجاست که دانشمندان نتوانستند این سیاهچاله را به طور مستقیم ببینند! آنها با مشاهده لرزش ستاره‌ای که در مدار آن می‌چرخد، متوجه وجود این غول سیاه شدند. این لرزش توسط تلسکوپ فضایی گایا طی چندین سال اندازه‌گیری شد.

این سیاهچاله چه نامی دارد؟

این سیاهچاله Gaia BH3 نامیده می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!
  • کره ماه چگونه به شکل فعلی خود درآمده است؟