Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:48:35 GMT

آبه خواهان گفت و گوی صریح با کیم شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۳۹۱

آبه خواهان گفت و گوی صریح با کیم شد

پکن- ایرنا- 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن بار دیگر ابراز داشت که برای حل و فصل مساله ژاپنی های ربوده شده، مایل است با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کند.

تلویزیون دولتی ژاپن روز دوشنبه گزارش کرد آبه همراه با یوشیهیده سوگا، دبیر اول کابینه که وزیر مسئول رسیدگی به مساله ربوده شدگان است در نشستی با بستگان این ربوده شدگان در توکیو افزود که مصمم است بدون هیچ شرطی با کیم دیدار کند و با او گفت و گوی صریحی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: حل و فصل این مساله آسان نخواهد بود ژاپن باید ابتکار عمل را در دست گیرد.
آبه گفت: دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده سخت خواهان آن است که ژاپن به راه حلی در این باره دست یابد ترامپ در سفر به ژاپن در اواخر ماه جاری، برای نخستین بار از سال 2017 تا کنون با خانواده ژاپنی های ربوده شده دیدار خواهد کرد.
پیش از این نیز شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای چندمین بار اعلام کرده بود با وجود آزمایش موشک های کوتاه برد توسط پیونگ یانگ همچنان مایل به مذاکره و گفت و گوی بدون پیش شرط با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.
به دنبال انتشار این خبر تاکنون هیچ یک از مقامات کره شمالی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.
خبرگزاری ژاپنی کیودو در هفته گذشته نوشت، اگرچه کره شمالی از آبه به خاطر استفاده سیاسی از مسئله شهروندان ژاپنی ربوده شده از سوی مأموران پیونگ‌یانگ انتقاد می‌کند اما با توجه به توقف مذاکرات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، کیم ممکن است درصدد نزدیک‌تر شدن به ژاپن، متحد آمریکا، برآید.
طبق بیانیه 2002 پیونگ‌یانگ، ژاپن و کره شمالی با انجام نهایت تلاش برای عادی سازی روابط دو کشور و افزایش همکاری اقتصادی با کره شمالی پس از عادی شدن روابط موافقت کردند.
ژاپن، کره شمالی را به ربودن 17 تن از شهروندانش در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 متهم می‌کند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شينزو آبه كيم جونگ اون گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در تحقق اهداف اعلامی خود ناکام بوده و شکست خورده است.

الهندی افزود: دشمن صهیونیست ناچار است در برابر این شکست راهبردی به روشی دیگر رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند یک جنگ فرسایشی در این باریکه رخ خواهد داد.رفح برای مقاومت با خان‌یونس یا شمال نوار غزه فرقی نخواهد داشت. ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران داخلی اشغالگران را حل نمی‌کند. نتانیاهو گزینه ورود نیروهایش به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی مطرح می‌کند. نتانیاهو خواهان به درازاکشیده‌شدن جنگ و وقت‌کشی است و تلاش می‌کند جنگ منطقه‌ای رخ بدهد.

الهندی گفت: مقاومت در گفت‌وگوها از خود نرمش نشان داد، اما مشکل از موضع اشغالگران و آمریکا سرچشمه می‌گیرد. اشغالگران از هفتم اکتبر برای ارتکاب جنایت و تسلیح شهرک‌نشینان سواستفاده می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: سخن از کشور فلسطین آن چنان که در توافق اسلو آمده یک فریب بزرگ است. هیچ طرحی در خصوص برپایی کشور فلسطین وجود ندارد.

الهندی ادامه داد: مواضع کشورهای عربی در قبال غزه به یک شکل نیست. کمک‌ها در رفح موجود است، اما متاسفانه کشورهای عربی به دلیل مخالفت دشمن صهیونیست نمی‌توانند آن‌ها را وارد نوار غزه کنند.

کد خبر 6088121

دیگر خبرها

  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • کودک ربوده شده بمی در آغوش خانواده
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد