Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته است اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش جذب قیر تلاش بیشتری کند تا بتواند بیشترین سهم را جذب کند.

محمدرضا رضایی کوچی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم قیر استان فارس برای طرح های مربوط ، چهار میلیون تن است که دو سوم آن را اداره کل راه و شهر سازی لارستان جذب کرده که عملکرد این اداره کل به مراتب بهتر از اداره کل راه و شهرسازی استان فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اداره کل راه و شهرسازی لارستان به صورت مستقل اداره می شود.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 97 دولت را مکلف کرد تا 4 میلیون تن قیر با مبلغی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.
رضایی ادامه داد: مبنای توزیع قیر تا پایان تیر ماه سال جاری است.
رضایی گفت: دولت می‌کوشید تا پایان اسفند 97 قیر مورد نظر را توزیع کند اما با نظر دیوان محاسبات و دادستان مقرر شد که دولت 4 میلیون تن قیر سال 97 را تا پایان تیر ماه سال 98 در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.
وی با توجه به اهمیت محور لار- جهرم گفت: این محور به دلیل کوتاهی مسیر برای دسترسی مردم مرکز استان فارس و کشور به بندرهای جنوبی و جزایر کیش و قشم، مهم است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود:تردد بالای ٤٥ درصدی خودروهای سنگین که طبق آمار تردد سازمان راهداری توسط دستگاه‌های ترددشمار در این مسیر به ثبت رسیده، نشان‌دهنده اهمیت این محور است.
رضایی اظهار کرد: محور لار- جهرم ١٥٥کیلومتر طول دارد که از این مقدار ١٠٥ کیلومتر آن در حوزه سرزمینی اداره کل راه و شهرسازی لارستان واقع شده است.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه تامين قير استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه

امتداد - حجم تراکنش ارزی در سال ۱۴۰۲ از مرز ۱۳۸ میلیارد دلار گذشت و در سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بانک مرکزی در واکنش به سخنان صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی که با عناوینی همچون ” وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است/ بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید برای واردات مواد اولیه ارز ندارد” در رسانه‌های منتقد دولت منعکس شد، ضمن تاکید بر جریان روان تامین و تخصیص ارز بابت واردات کالا‌های اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی اعلام کرد از ابتدای سال جاری تا یکم اردیبهشت ۳ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از سوی بانک مرکزی تامین شده است.

براین اساس از ابتدای فروردین ماه تا ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

همچنین برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۵۵ میلیون دلار صورت گرفته است. همچنین تا پایان فروردین ماه امسال این گروه‌های به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

آمار‌ها حاکی از این است که حجم تراکنش ارزی کشور در سال ۱۴۰۲ از مرز ۱۳۸ میلیارد دلار گذشت. بانک مرکزی در سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا و خدمات مورد نیاز تامین کرده است، برآورد اولیه نشان می‌دهد حجم صادرات کالا و خدمات نیز سال گذشته بیش از ۸۵ میلیارد دلار بوده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که بانک مرکزی آمادگی دارد به منظور ارائه اطلاعات صحیح از وضعیت ارزی کشور؛ اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • تحویل ۳۵۰۰ سند مالکیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به راه و شهرسازی فارس
  • تحویل اسناد مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن