Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:27:25 GMT

اتحاد برای عصر پسا‌ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۷۴۲

اتحاد برای عصر پسا‌ترامپ

تهران- ایرنا- معاون رییس‌جمهوری سابق آمریکا در اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی خود وعده داد که کشورش را برای دوران پس از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.

جو بایدن در مراسم آغاز رسمی کارزار انتخاباتی 2020 تاکید کرد مهم‌ترین هدفی که باید تکمیل شود شکست دونالد ترامپ است. جو بایدن در سومین تلاش برای پیوستن به کلوب رهبران کاخ سفید شنبه گذشته در خیابانی مملو از پرچم‌های کشورهای خارجی و با حضور مجسمه‌ای از جورج واشنگتن، اولین رییس‌جمهوری آمریکا در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در «کانون تولد» دموکراسی آمریکایی تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین طرح در سیاست آتی من شکست ترامپ، شکست ترامپ و شکست ترامپ خواهد بود.

او گفت: اگر مردم آمریکا‌ رییس‌جمهوری را می‌خواهند که به تفرقه میان ما دامن بزند، با یک مشت گره کرده، دست بسته و قلب سخت رهبری کند، مخالفان را اهریمنی به تصویر بکشد و تنفرپراکنی کند، به من احتیاجی ندارند. من در انتخابات شرکت می‌کنم تا به کشورم‌- دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و مردم غیر‌حزبی- مسیر متفاوتی را پیشنهاد دهم.

باید استدلال کرد‌ آنها می‌گویند که دموکرات‌ها خیلی خشمگین هستند، هر چه یک نامزد خشمگین‌تر باشد، او شانس بهتری برای گرفتن نامزدی دموکرات‌ها دارد. خب من چنین چیزی را باور ندارم… من باور دارم دموکرات‌ها این کشور را متحد می‌خواهند. حزب ما همیشه همین بوده است.

حتی اگر دموکرات‌ها یک نامزد خشمگین نخواهند، بسیاری به سی‌بی‌اس‌نیوز گفتند که یک مبارز می‌خواهند. براساس برآورد شرکت امنیتی خصوصی که برای کمپین بایدن کار می‌کند، حدود 6000 تن در این تجمع شرکت داشتند. به نظر می‌رسد بایدن در انتخاب محل سخنرانی هم قصد داشت تا رای‌دهندگان ایالت پنسیلوانیا را هدف بگیرد که در انتخابات 2016 به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا رای دادند، با این حال دموکرات‌ها در انتخابات 2018 کنگره در این ایالت به پیروزی دست یافتند.

به گفته یکی از حامیان بایدن، ایالت پنسیلوانیا هم برای کمپین دموکرات‌ها و هم جمهوریخواهان اهمیت ویژه‌ای دارد. او تاکید کرد: این ایالت در کسب پیروزی و ورود به کاخ سفید بسیار مهم است و تاکید اولیه روی آن نشان می‌دهد که این ایالت چقدر برای نامزدی بایدن اهمیت دارد. با این حال پیش از آنکه بایدن بتواند به شکست ترامپ و رقابت رو‌در‌رو با او فکر کند، باید در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها و کسب نامزدی پیروز شود.

رای‌گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 در ماه فوریه (بهمن‌ماه) آغاز خواهد شد. اولین ایالتی که رای‌گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در آن برگزار خواهد شد ایالت آیوا خواهد بود.

در حالی که هواداران جو بایدن از تجربه 35 سال حضور او در مجلس سنا و هشت سال حضور در کنار باراک اوباما در مقام معاونت ریاست‌جمهوری به عنوان برگه برنده وی یاد می‌کنند، مخالفان او در حزب دموکرات به سن بالای جو بایدن اشاره می‌کنند. جو بایدن پیش از این در سال‌های 1988 و 2008 نیز در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات شرکت کرده بود اما در مقابل مایکل دوکاکیس و باراک اوباما شکست خورده بود.

**برتری جو بایدن در نظر‌سنجی‌ها
یک نظرسنجی جدید حاکی از آن بوده که جو بایدن در رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا بر دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری این حزب برتری قابل توجهی دارد. به نقل از پایگاه هیل، نتایج نظرسنجی جدیدی که از جانب فاکس‌نیوز صورت گرفته و اخیرا منتشر شد، نشان داد‌ جو بایدن معاون رییس‌جمهور سابق آمریکا بر جدی‌ترین رقیبش یعنی سناتور برنی سندرز، برتری 18 درصدی دارد و سناتور الیزابت واران نیز در این رقابت در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در این نظرسنجی 35 درصد از رای‌دهندگان احتمالی رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات از بایدن حمایت کرده‌اند در حالی که در یک نظرسنجی مربوط به ماه مارس این میزان حمایت 31 درصد بود. همچنین در این نظرسنجی جدید برنی سندرز 17 درصد رای به دست آورده در حالی که در نظرسنجی ماه مارس او رای 23 درصدی به دست آورده بود.

الیزابت واران نیز در هیچ کدام از دو نظرسنجی نتیجه دو رقمی نداشته و در حالی که در نظرسنجی ماه مارس چهار درصد رای داشت در نظرسنجی اخیر آرای او به 9 درصد افزایش یافته است. این نظرسنجی همچنین نتایج مربوط به دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها را نیز مشخص کرده است. در همین راستا سناتور کامالا هریس که در نظرسنجی ماه مارس هشت درصد رای داشت در نظرسنجی اخیر پنج درصد رای کسب کرده و پیت بوتیجج، شهردار همجنسگرای شهر ساوث‌بند نیز با افزایش آرای خود از یک درصد در نظرسنجی ماه مارس به شش درصد در نظرسنجی اخیر و قرار گرفتن در جایگاه چهارم مواجه شده است.

طبق همین نظرسنجی اولویت اصلی رای‌دهندگان انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شکست دادن دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 بوده است. 73 درصد از این رای‌دهندگان پیروزی در انتخابات نوامبر 2020 را به عنوان اولویت اصلی خود در مقابل تصمیمات سیاسی ذکر کرده‌اند.

51 درصد نیز خواهان آن بوده‌اند که کسی که دیدگاه‌‌های مشترکی با آنها داشته باشد رییس‌جمهور شود و 47 درصد هم خواهان به ریاست‌جمهوری رسیدن شخصی با ایده‌های جدید شدند. این نظرسنجی فاکس‌نیوز در بازه زمانی 11-14 می‌ و با شرکت 469 رای‌دهنده حامی حزب دموکرات در سراسر آمریکا صورت گرفته است.

**واکنش ترامپ
به گزارش پایگاه خبری هیل، رییس‌جمهوری آمریکا گفته که معاون اوباما و کاندیدای ریاست‌جمهوری 2020 باید بابت معاملات تجاری پسرش با چینی‌ها پاسخ دهد. دونالد ترامپ در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفت: صد در‌صد این اتفاق باید بیفتد. این شرم‌آور است. بعد جو بایدن می‌گوید که چین رقیب ما نیست. چین یک رقیب بزرگ برای ماست. آنها می‌خواهند زمام امور جهانی را به دست بگیرند. پیتر شوایزر نویسنده کتاب «امپراتوری‌های مخفی: ‌چگونه کلاس سیاسی آمریکا فساد و ثروت دوستان و خانواده را مخفی می‌کند» ‌هانتر بایدن، پسر جو بایدن را به کسب مال فراوان از طریق معاملات مشکوک تجاری با چین متهم کرده است.

او در این کتاب که در 2018 منتشر شد، نوشته بود: معاون باراک اوباما درباره مسائل بسیار حساسی با چینی‌ها از جمله درباره مساله دریای چین جنوبی، تجارت، انتقال فناوری و سایر مسائل در حال گفت‌وگو است. کمی پس از آنکه آنها به آمریکا بازگشتند، کمپانی پسر بایدن مبلغ یک میلیارد دلار از دولت چین به صورت خصوصی دریافت می‌کند. ما راهی برای کشف این مساله نداریم چون این مسائل مخفی هستند. بایدن و شرکایش گفته‌های این نویسنده را رد و وی را متهم کردند که با انگیزه‌های سیاسی این مطالب را نوشته است.

**سندرز و اصلاح برنامه آموزشی آمریکا
این در حالی است که برنی سندرز در اقدامی برای جلب رای سیاهپوستان پیشنهاد اصلاح سیاست آموزشی را مطرح کرد؛ پیشنهادی که بر اساس آن میلیاردها دلار به سیستم مدارس دولتی تزریق می‌شود. برنی سندرز این برنامه 10 نکته‌ای را در جریان سخنرانی در کالیفرنیای جنوبی با هدف پایان دادن به تبعیض‌های نژادی در سیستم آموزش دولتی مطرح کرد. موضوع سیاست آموزشی آمریکا مدت‌هاست که در بحث‌ها در رابطه با انتخابات و تبعیض نژادی مطرح می‌شود.

به گزارش رویترز، سندرز در کمپین انتخابات سال 2016 میلادی در مقابل هیلاری کلینتون، دیگر نامزد دموکرات‌ها شکست خورد، چرا که کلینتون توانسته بود حمایت رای‌دهندگان آفریقایی- آمریکایی را به دست آورد. جو بایدن، معاون رییس‌جمهور سابق آمریکا که رقیب دموکرات سندرز در دوران مقدماتی انتخابات 2020 میلادی محسوب می‌شود، در بین رای‌دهندگان سیاهپوست بسیار محبوب است. سندرز در بیانیه‌ای درخصوص این پیشنهاد گفت: تمامی کودکان حق دارند بدون در نظر گرفتن نژادشان، درآمدشان یا کد پستی‌شان از یک آموزش ابتدایی و متوسطه با کیفیت خوب و مناسب برخوردار باشند.

سندرز که سناتور ایالت ورمونت محسوب می‌شود در کمپین انتخاباتی سال 2016 میلادی خود بر یکسری ایده‌های سیاسی لیبرال تکیه کرد که در آن زمان سبب شده بود وی در بین دموکرات‌ها منحصر به فرد باشد، اما در حال حاضر این ایده‌ها از سوی بسیاری از رقبایش به اشتراک گذاشته شده است. در حال حاضر بیش از 20 دموکرات با یکدیگر رقابت می‌کنند تا دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه را به چالش بکشند.

سندرز عنوان پیشنهاد آموزشی جدید خود را «برنامه تورگود مارشال برای آموزش» گذاشته است. تورگود مارشال، وکیل آمریکایی و از مبارزان جنبش حقوق مدنی در آمریکا بود و اولین سیاهپوستانی بود که عضو دادگاه عالی ایالات متحده شد. مارشال در بالتیمور، مریلند به دنیا آمد و در سال 1933 از دانشگاه ‌هاروارد فارغ‌التحصیل شد. او صندوق دفاع حقوقی و آموزشی NAACP را تاسیس کرد. مارشال در زمینه عدم تفکیک نژادی در آموزش عمومی بسیار فعالیت کرد و در برابر دادگاه استدلال کرد که این تفکیک نژادی، نقض قانون حفاظت برابر است.

**اصلاح منشور مدارس
کمپین سندرز جمعه گذشته بخشی از این پیشنهاد را که به اصلاح منشور مدارس یعنی مدارس نمونه‌مردمی که تحت نظارت دولت قرار ندارد، بررسی کرد. دیگر بخش‌های پیشنهاد سندرز مسائل مختلف از حقوق معلمان گرفته تا موضوع ناهار مدارس را پوشش می‌دهد. سندرز گفت: من برای تخصیص بودجه به منظور عملکرد بهتر برخی مدارس تلاش می‌کنم.

او همچنین خواستار حداقل بودجه فدرال و توقف استفاده از مالیات بر اموال برای تامین بودجه مدارس شد. منتقدان تاکید دارند که استفاده از مالیات بر اموال منجر می‌شود که مناطق ثروتمند مدارس بهتری نسبت به مناطق فقیرنشین داشته باشند. سندرز می‌خواهد تا سالانه پنج میلیارد دلار برای کلاس‌های تابستانی و فوق‌برنامه‌ها در سراسر آمریکا هزینه شود و همچنین خواستار افزایش بودجه فدرال برای برنامه‌های مربوط به دانش‌آموزانی است که ناتوانی جسمی دارند.

سندرز گفت: حقوق معلمان باید حداقل سالی 60 هزار دلار باشد و براساس هزینه زندگی منطقه‌ای تخصیص یابد. مدارس باید موظف باشند تا برای تمامی دانش‌آموزان صبحانه، نهار و میان‌وعده‌های رایگان ارائه دهند. او اضافه کرد: من خواستار یک بودجه پنج میلیاردی دیگر برای افزایش خدمات اجتماعی در مدارس از جمله سلامت جسمی، بهداشت دهان و دندان، سلامت روحی و آموزش شغلی هستم.

برای مدارسی که تجهیزات لازم برای آموزش دانش‌آموزان را ندارند، سندرز خواستار تامین بودجه‌های فدرال در این زمینه است. این سناتور همچنین پیشنهاد داد تا با تصویب قانون کنترل سلاح و قانون حفاظت از دانش‌آموزان همجنس‌گرا، دو‌جنسه‌ و دگرباش‌ها، مدارس به مکان‌هایی امن‌تر و جامع‌تر تبدیل شوند.

منبع: روزنامه جهان صنعت؛ 1398،02،30
گروه اطلاع رسانی**2059**2002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جهان صنعت چالش هاي جهاني انتخابات آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است