Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:30:53 GMT

سازمان ملل نقض حقوق بشر در سودان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۷۵۱

سازمان ملل نقض حقوق بشر در سودان را محکوم کرد

کارشناس حقوق بشری سازمان ملل استفاده نیروهای امنیتی سودان علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « news24»،کارشناس حقوق بشری سازمان ملل استفاده نیروهای امنیتی سودان علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد.

تظاهرکنندگان در سودان می خواهند که قدرت از حاکمان نظامی به دولت مدنی انتقال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« Aristide Nononsi»،کارشناس مستقل سازمان ملل در سودان از شورای نظامی انتقالی در این کشور خواست تا بیشترین محدودیت ها را برای اجتناب از خشونت های بیشتر در این کشور اعمال کند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که حداقل چهار نفر در اوایل هفته جاری در خارطوم کشته شده و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

Nononsi در بیانیه ای نوشت: «من با تاکید از نیروهای امنیتی و نظامی سودان می خواهم تا اقدامات فوری برای حمایت از حقوق قانونی مردم سودان انجام دهند.»

به گفته معترضان سودانی در درگیری های هفته گذشته میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در سودان حداقل چهار نفر جان خود را از دست دادند.

دو روز بعد هم حداقل 14 نفر ،برخی به ضرب گلوله و برخی دیگر در نتیجه ضرب و شتم نیروهای امنیتی زخمی شدند.

کارشناس سازمان ملل از شورای نظامی سودان خواست تا تحقیقات مستقل،همه جانبه و بی طرف نسبت به گزارش های دریافت شده در مورد کشتار معترضان در این کشور از ماه دسامبر تا کنون انجام دهد.

تظاهراتی که از ماه دسامبر آغاز شد در نهایت منجر به برکناری «عمر البشیر» ،رئیس جمهوری سودان شد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي کانون های مساجد اردبیل مسجد مجلس سبک زندگی اسلامی رونق تولید حقوق بشر سودان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ استعفای آهارون هالیوا رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم را در وضعیت جدیدی قرار داد که ناشی از عملیات طوفان الاقصی است و همه مسئولان شکست ۷ اکتبر را در بر خواهد گرفت. محافل صهیونیستی معتقدند که استعفای مقامات صهیونیست به صورت دومینووار ادامه خواهد یافت و تعدادی از مسئولان نظامی و امنیتی که نتوانستند طرح‌های حماس را پیش بینی کنند و مانع عملیات آن شوند شامل خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اور هیلر، خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی: هالیوا در استعفانامه خود خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب رسمی برای بررسی میزان مسئولیت افراد در ناکامی‌های اطلاعاتی و نظامی شد. استعفای این مقام بلندپایه نظامی راه را برای استعفا‌های بعدی باز می‌کند. بسیاری از ژنرال‌های ارتش و دستگاه امنیتی هم شامل موج استعفا‌ها خواهند شد. "یهودا فاکس" فرمانده منطقه مرکزی ارتش هم اعلام کرده است که استعفا خواهد کرد.

امیر بار شالوم، تحلیلگر سیاسی صهیونیست: آنچه هالیوا در استعفانامه خود گفت بدان معناست که مرحله پاسخگویی رسیده و هر کس در ناکامی‌ها و شکست‌ها دست داشته باید استعفا کنند. همه مقامات ارتش و دستگاه امنیتی و در راس آنها نخست وزیر و وزرای او، اسموتریچ و بن گویر باید استعفا کنند.

خبرنگار: استعفای هالیوا منجر شد تا فریاد‌ها برای درخواست قبول مسئولیت شکست از سوی مقامات سیاسی بخصوص نتانیاهو بالا رود.

نوعم تیبون، فرمانده سابق نیرو‌های شمال در ارتش رژیم صهیونیستی: استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی قابل پیش بینی بود. باید چشمان مان به موج بعدی استعفا باشیم. سوال این است که نفر بعدی کیست که استعفا می‌کند؟ آیا این مسئله به ژنرال‌های دیگر و مقامات اطلاعات نظامی و همچنین، رئیس واحد ۸۲۰۰ خواهد رسید؟

یاکی دیان، کارشناس صهیونیست در امور آمریکا: از سیاستمداران می‌خواهیم ضمن عبرت گرفتن و مسئولیت شکست‌ها را بر عهده بگیرند. ناکامی‌ها فقط مربوط به مقامات نظامی نمی‌شود. باید انتخابات زودهنگام برگزار شود و کسانی که در شکست ۷ اکتبر دخیل بوده اند مسئولیتی نداشته باشند.

خبرنگار المنار: نتانیاهو تلاش دارد مسئولیت شکست ۷ اکتبر را متوجه مقامات نظامی و امنیتی کند. وی جنگی سیاسی بزرگی را در داخل رژیم صهیونیستی به راه انداخته تا راه را بر کناره گیری خود از قدرت ببندد.

 

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • ناتوی ناتوان
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟