Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به کشور پاکستان، سال گذشته 580 میلیون و 110 هزار و 695 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1396 از لحاظ ارزش، 150 درصد رشد داشته است.

نادر میرشکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان صادارت در سال 97 از گمرکات سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان دارای ارزش 147 میلیون و 203 هزار و 736دلار و از بازارچه های مرزی این استان به ارزش 432 میلیون و 906 هزار و 959 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از جمله اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان به پاکستان را مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گوگرد، کاشی، گاز، سرامیک، سوخت، سیب درختی و صیفی جات عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان همسایگی این استان با کشور پاکستان را ظرفیت بزرگی در حوزه تجارت و مبادلات مرزی دانست که باید به آن توجه شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.
سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود هزار و 600 کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.
طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود 300 کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان 921 کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
طول مرزهای آبی این استان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان نیز 370 کیلومتر است.
روابط اقتصادی پاکستان با سیستان و بلوچستان دارای گستردگی فراوانی است و راه آهنی که از زاهدان به پاکستان کشیده شده بود همچنان در مسیر تبادلات اقتصادی منطقه فعال است و حتی پیمان تاریخی هم بین ایران، پاکستان و ترکیه برقرار شده که بر اساس آن نیز قراردادهای همکاری های اقتصادی و نظامی بین این سه کشور برقرار شده است.
9914**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت صادرات به پاكستان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات استان در یک ماه نخست انسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در یک ماه نخست امسال 238 هزار و 476 تن کالا به ارزش 23 میلیون و 637 هزار و 404 دلار از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان شامل گمرک زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش 26 درصد و از حیث وزن 78 درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، میوه، گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، افغانستان و هند، صادر شده است.

مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، گفت: در فروردین ماه  84 هزار و 767 تن کالاهای صادراتی به ارزش  48 میلیون و 60 هزار و 869 دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 16 درصد و از نظر وزن 19 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و عنوان کرد: دریک ماه نخست امسال  48 هزار و 258  تن کالا به ارزش 83 میلیون و  219 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 41 درصد افزایش  و از نظر وزن 52 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل  برنج،  کنجد، دام زنده، گوشت ،چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای  پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان، گفت: در یک ماه نخست امسال 22 هزار و 600 مسافر ورودی و23 هزار  و 700 مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات  تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی 22 درصد افزایش و مسافرین خروجی 38 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: ترانزیت خارجی در یک ماه نخست  امسال،  یک هزار و 815 کامیون و تعداد 57 واگن به وزن 36 هزار و 368 تن شامل برنج، پوست، گوگرد، پارچه، سنگ، خشکبار، ادویه چای و سیگار  از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، هند، امارات و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 50 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه