Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه هاي مرزي اين استان به کشور پاکستان، سال گذشته 580 ميليون و 110 هزار و 695 دلار بوده که در مقايسه با مدت مشابه سال 1396 از لحاظ ارزش، 150 درصد رشد داشته است.

نادر ميرشکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ميزان صادارت در سال 97 از گمرکات سيستان و بلوچستان به کشور پاکستان داراي ارزش 147 ميليون و 203 هزار و 736دلار و از بازارچه هاي مرزي اين استان به ارزش 432 ميليون و 906 هزار و 959 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از جمله اقلام صادراتي از سيستان و بلوچستان به پاکستان را مصالح ساختماني (سيمان)، خرما، گوگرد، کاشي، گاز، سراميک، سوخت، سيب درختي و صيفي جات عنوان کرد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان همسايگي اين استان با کشور پاکستان را ظرفيت بزرگي در حوزه تجارت و مبادلات مرزي دانست که بايد به آن توجه شود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعيت خاص جغرافيايي شرايط ويژه اي از نظر نقش آفريني در مبادلات منطقه اي و فرامنطقه اي براي ايران و کشورهاي منطقه نظير پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.
سيستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ايران اسلامي حدود هزار و 600 کيلومتر يعني معادل يک ششم از مجموع مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، با کشورهاي افغانستان، پاکستان و حوزه درياي عمان مرز دارد.
طول مرزهاي خاکي اين استان با کشور افغانستان حدود 300 کيلومتر يعني معادل يک سوم از کل مرز ايران با افغانستان و طول مرزهاي خاکي مشترک استان با کشور پاکستان 921 کيلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ايران و پاکستان را تشکيل مي دهد.
طول مرزهاي آبي اين استان در سواحل درياي عمان با کشور پاکستان نيز 370 کيلومتر است.
روابط اقتصادي پاکستان با سيستان و بلوچستان داراي گستردگي فراواني است و راه آهني که از زاهدان به پاکستان کشيده شده بود همچنان در مسير تبادلات اقتصادي منطقه فعال است و حتي پيمان تاريخي هم بين ايران، پاکستان و ترکيه برقرار شده که بر اساس آن نيز قراردادهاي همکاري هاي اقتصادي و نظامي بين اين سه کشور برقرار شده است.
9914**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه