Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@07:17:29 GMT

واردات شترهای مولد برای اولین بار از قطر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۸۱۸

واردات شترهای مولد برای اولین بار از قطر

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ و برند لبنی با بیان اینکه سالانه ۱۰ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: ماده اولیه شیرخام پس از تبدیل به صد‌ها محصول سالم و بهداشتی به سراسر دنیا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آنکه هم اکنون در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و به بیان مقامات نظام در شرایط جنگی هستیم، از این رو با تمام وجود باید به دنبال شاخص‌های باشیم که به رفع موانع تولیدو کسب و کار و همچنین واگذاری امور به بخش خصوصی خدمات بهینه به مردم ارائه شود.

رفیعی پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در سال گذشته در حوزه بین الملل و منطقه‌ای موفقیت‌های داشته است، گفت: امسال به دنبال اتفاقات نو هستیم و باید خلاقیت و ایده پردازی‌های جدیدی را به سمت تولید ببریم.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده/ نیازی به واردات مرغ نداریم

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سال گذشته سازمان دامپزشکی موفقیت‌هایی در حوزه بین الملل و منطقه‌ای داشته است، گفت: امسال به دنبال اتفاقات نو هستیم و باید خلاقیت و ایده‌های پردازی‌های نو را به سمت تولید ببریم. به عنوان مثال سازمان دامپزشکی برای اولین بار همکاری را با شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرده است چرا که دانش و تکنولوژی بومی در تولید کمک بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای کاهش مشکلات ارباب رجوع و مراجعه به سازمان در نظر داریم تا تمامی کار‌ها را از طریق سامانه صورت گیرد به طوریکه تفویض اختیارات از سطح سازمان ادارات کل به سطح شبکه‌های دامپزشکی صورت گرفته است تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی روغنی را استارت زدیم، بیان کرد: در کنار موسسه رازی برای اولین بار شرکت خصوصی واکسن سازی از یک شرکت به سه شرکت و در آینده نزدیک ۴ شرکت ارتقا پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تولید واکسن دام، طیور و آبزیان نیاز به بذر واکسن داریم، گفت: با وجود آنکه سالهاست این بذر از کشور‌های مختلف وارد می‌شود، اما به سبب حمایت وزیر جهاد کشاورزی، موسسه رازی و مرکز تکثیر سازمان دامپزشکی اقدام به تولید سید بذر واکسن آنفلوانزا طیور کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته توفیقات خوبی در حوزه بین الملل داشتیم، گفت: اتفاقات بین الملل سال قبل موجب شد تا کشتارگاه دام خرمشهر به عنوان اولین کشتارگاه مهم ارزی بتواند استاندارد‌های بین الملل حوزه دام را پاس کند که براین اساس به زودی امکان انتقال دام زنده برای ذبح از کشور استرالیا در این کشتارگاه انجام می‌شود.

رفیعی پور از واردات شتر‌های مولد برای اولین بار در سال ۹۸ خبر داد و افزود: در پارت اول ۵۰۰ نفر شتر وارد شده و قرار است تا سقف ۱۰ هزار نفر شتر به کشور وارد شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت شتر مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: این در حالی است جغرافیای بزرگ شهرستان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های دیگر امکان پرورش شتر وجود دارد، از این رو امیدواریم همکاری ایران و قطر به عنوان صنعت اشتغال و سود آور ادامه یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس داشتیم، افزود: با توجه به شرایط مناسب تولید در کشور امیدواریم برنامه ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس محقق شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته در صنعت اسب اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم، گفت: این اقدامات به تولید اشتغال و سرمایه در کشور کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در واردات دام زنده و گوشت قرمز باید با تغییر نگاه مدیریتی به سمت و سوی واردات دام مولد رویم و همه مسئولان برای تحقق این امر باید تلاش کنند.

به گفته وی، با توجه به آنکه صنعت شتر مرغ و سایر ماکیان در تامین پروتئین مورد نیاز اهمیت بالایی دارد، از این رو این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد.

** واکسینه شدن بیش از ۴ میلیون راس دام علیه بیماری مشترک انسان و دام در مناطق سیل زده

رفیعی پور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در حوزه سیل اقدامات خوبی در مناطق سیل زده انجام داده است، اظهار کرد: اگرچه بیماری دامی مشترک انسان و دام پس از سیل می‌توانست مشکل ساز باشد، اما به سبب اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی مشکلی در این زمینه نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از یک میلیون راس دام و ۷ میلیون متر مکعب دامداری در مناطق سیل زده سم پاشی شدند، گفت: در مناطق سیل زده بیش از ۴ میلیون راس دام علیه بیماری مشترک انسان و دام واکسینه شدند، ضمن آنکه ۱۷۰ هزار راس دام سبک به طور رایگان درمان شدند.


ادامه دارد/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر خلیل زاه مدیر کل دامپزشکی استان در تشریح اقدامات انجام شده در طرح نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام و نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: طرح مذکور از ۲۳ اسفندماه سال قبل شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان، در سطح استان به اجرا گذارده شد
وی افزود: در اجرای این طرح ۹ هزار ۳۴۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراحل مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ... توسط ۱۲۰ نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۸۰ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها بالغ بر ۱۱ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد و تعداد ۹۶ مرکز عرضه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۴ مرکز متخلف نیز پلمپ گردید. 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به اتمام طرح تشدید نظارت، بازدید‌های پی در پی توسط بازرسان دامپزشکی از این مراکز ادامه دارد و از شهروندان محترم درخواست نمود در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • متا در حال آزمایش نوار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است
  • ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی