Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@17:36:32 GMT

نحوه ترمیم"حقوق"بازنشستگان کشوری

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۸۷۴

طی روزهای گذشته، تعدادی از بازنشستگان کشوری با درجه استادی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در تماس با ایسنا، از عدم افزایش ۱۸ درصدی حقوق خود گلایه داشتند که صندوق بازنشستگی کشوری در همین راستا توضیحاتی پیرامون نحوه افزایش حقوق این گروه ارائه داد. ناطقان: اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوالمبنی بر چرایی عدم افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: افزایش حقوق درباره همه رسته‌های شغلی اعم از مشمولان قانون خدمات کشوری، هیات علمی، قضات و سایر افراد اعمال شده است، اما از آنجایی که در مصوبه دولت سقف حداکثر پرداخت مشخص شده بود، به همین دلیل در این مرحله درباره افرادی که حقوق بازنشستگی‌شان بیش از رقم ۱۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال بوده چنین افزایشی تعلق نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: از طرفی با توجه به اصلاحیه مصوب دولت در ۲۴ اردیبهشت ۹۸ و استثناء شدن اعضای هیات علمی، قضات، کادر سیاسی وزارت امور خارجه و کارکنان دیوان محاسبات کشور متعاقبا با ابلاغ مصوبه، نسبت به ترمیم حقوق این افراد نیز اقدام می‌شود.

در ادامه این توضیحات تاکید شده است: با توجه به برخی سوالات بازنشستگان تحت پوشش در این زمینه، نیاز است تا هر کدام به صورت موردی بررسی و پاسخ داده شوند. همچنین ممکن است استاد بازنشسته‌ای به جای ۳۰ سال خدمت ۲۰ سال خدمت کرده و بازنشسته شده باشد که در این صورت هر یکسال کمبود خدمت تا ۳۰ سال طبق ضوابط مندرج در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای هر سال کسر خدمت ۲.۵ درصد تا ۱۵ سال از امتیاز منطقه کسر یا مازاد بر ۳۰ سال ۲.۵ درصد اضافه می شود.

از سوی دیگر، بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شدند به دلیل دریافتی تعیین شده که معمولا بیش از امتیاز مقرر در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری است، مشمول همسان سازی نمی‌شوند. هدف از اجرای همسان سازی برای گروهی است که با شرایط مشابه دریافتی کمتری دارند. بنابراین اگر به حقوق یک هیئت علمی بازنشسته ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان افزوده شده، به علت بی عدالتی یا اشتباه محاسباتی نبوده بلکه فرمول محاسبات حقوق و همسان سازی برای بازنشستگان با توجه به شرایط دوران اشتغال و زمان بازنشستگی متفاوت است. منبع: ایسنا برچسب ها: ترمیم ، حقوق بازنشستگان ، صندوق بازنشستگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترمیم حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کد خبر 6085873 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری